Pagina's

Translate

donderdag 7 maart 2013

Japanse quilts en boeken

Behalve het maken van quilts naar aanleiding van een thema, of het volgen van cursussen op het gebied van art, en heel veel andere vormen van quilts, heb ik nog een leuke afwijking.
 
Een van de dingen die mij enorm interesseren zijn de Japanse quilts. De op het oog eenvoudige patronen, en kleuren vind ik heel bijzonder. Met vlakke kleuren maken ze prachtige tassen en quilts. Ik verzamel ongeveer sinds 2002 boeken van verschillende Japanse auteurs. Elk quiltboek wat in het Japans beschreven is vind ik helemaal top. Lezen kan ik het niet maar met behulp van de centimeters en de voorbeeld tekeningen kan ik een heel eind komen. De techniek die je tegenkomt is meestal met de hand.
 
 
En dan is dit geen Japanse auteur, maar via een Japanse site kwam ik deze tegen. En wat schertste mijn verbazing, dit boek lag in Zwolle in een kraam. En staat nu in mijn kast.
 
 
Ik ben vanaf 2002 ook Japanse stoffen aan het verzamelen, telkens een lapje of twee. Mijn Japanse bak zit al aardig vol, dus nu maar eens aan de slag. De bloemen zijn handwerk maar de rest gaat onder de naaimachine door. Wat het wordt geen idee, maar het is wel leuk om te doen.
 
 
 

Geen opmerkingen: