Pagina's

Translate

zondag 28 maart 2010

Zaterdag en nog een keer leiden

Het was weer een zaterdag met een gouden randje, Menno onze kleinzoon heeft zijn A zwemdiploma gehaald. Zelf heb ik drie jaar heen en weer gesjouwd naar het zwembad en zijn moeder nog een jaar. Maar de blijdschap van dat jochie maakt dat sjouwen met natte zwemspullen meer dan goed.
De dag voor de jongetjes kon al niet meer stuk, want ze hadden bij het wakker worden gehoord dat hun zusje was geboren. Oom riep Jasper is het kleedje al klaar? keihard door de telefoon om ons hun blijde nieuws te vertellen. Op verzoek van de beide heren moest er natuurlijk een quiltje worden gemaakt. Volgende week als zij weer naar hun vader gaan kunnen ze hun cadeau aan het zusje geven.

Dit weefwerk is gemaakt en ontworpen door een weefster met een beperkt gezichtsvermogen. Hoe kom je erop. Maar dat vraag ik me bij meer dingen af.
In Leiden ben ik natuurlijk ook nog naar het Museum voor Oudheden geweest, goed dat Hannie het daarover had. Ik heb zoveel gezien dat je sommige dingen vergeet. QSII had daar hun expositie, ook daar waren weer geweldige stukken bij.
Vanuit de auto zie ik regelmatig dit gebouw langs de rijksweg, maar warhoofd die ik soms ben dan ben ik meestal te laat om daar een foto van te nemen. Maar als je in de trein zit heb je je handen vrij en dan ineens is het toch gelukt. Waarom ik altijd naar dit gebouw kijk geen idee het trekt me op de een of andere manier.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Als ik het goed lees,hebben jullie er een kleindochter bij? Bij deze mijn felicitaties! Leuk,dat ook net kleinzoon zijn zwemdiploma heeft gehaald.
Wat goed, dat je nog een dagje naar Leiden bent geweest! Had ik ook graag gedaan, maar Vrijdag en Zaterdag hadden we "Duikvlucht"ook weer de moeite waard, en vandaag moest er echt eens thuis wat gadaan worden!
Wat een apart gebouw Mia . Misschien een idee om het eens te gebruiken voor een werkstuk?