Pagina's

Translate

zaterdag 27 maart 2010

Gisteren was ik naar het Textielfestival in Leiden, in de Pieterskerk allerlei technieken die gebaseerd waren op het thema Sporen. Geweldig mooie dingen gezien. Ook aparte maar alles in het teken van sporen.
Zo was er kantklossen, en daar heb ik dingen gezien! geweldig ook daar is natuurlijk de vrije vorm gekomen, Ik zag een schitterend geweven object van draad en metaal, je moet het maar kunnen, eerst het ontwerpen en dan het maken.


En dan was er nog een glas sculptuur, hierbij werden weefstukken vermengd met glazen repen die ook weer geweven waren. Schitterend.

Verder waren er textiele stukken voornamelijk in Art vorm uitgewerkt en ik ben daar bekende namen tegen gekomen, eigenlijk alle maal stuk voor stuk bijzonder.
En toen na een paar uur slenteren, even tijd voor een bakkie munt thee, ik was daar hard aan toe, het lopen over de vloer van de Kerk vereist toch enige stabiliteit in de peutjes.
Toen naar Sieboldhuis waar een Ikat en Shibori tentoonstelling was, prachtig en ingewikkeld dat Ikatweven.
En toen was er koffie op de beestenmarkt, lekker in het zonnetje uit de wind was het best te doen. En omdat ik natuurlijk geen idee heb waar alle TT's waren dus maar weer het plattegrondje erbij opgeslagen. Kon ik toch de Nieuwe Energie niet vinden, gelukkig wist een voorbijganger wel waar het was. Dus op pad, nee die meneer heeft het niet geweten want ik heb me het otje lopen zoeken, en kwam onderweg nog een aantal andere zoekers tegen. Gezamenlijk hebben we het gevonden.

Er hingen in de gang en de "kantine"toch bij elkaar zo'n 50 a 60 quilts. En voor mijn vermoeide peutjes was er thee.
Al met al een leuke dag, veel mensen ontmoet en ook nog een paar oude bekenden.











2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Het waren zeker prachtige stukken werk van de kantkloskring! Ik heb er ook met plezier naar gekeken. net als naar de miniquilts,waar ik die van jou heb bewonderd! Ik was niet in het Sieboldhuis, maar wel in het Rijksmuseum van Oudheden, waat groep 2 van Q.Speciaal exposeerde. Was ook heel bijzonder!Jammer dat ik niet méér heb kunnen bekijken,maar een dag is zo om! En er was voor elk wat wils!

Ellen zei

Hallo Mia ,zie ik mezelf op de laatste foto zitten.En toch hebben we elkaar niet herkend.Jammer