Pagina's

Translate

zondag 6 september 2009

brocante in de havenkom

Elk jaar is er in Almere Haven een havenfestival. En zoals altijd ben ik als het even kan daarbij, ook dit jaar natuurlijk. Er waren smartlappenkoren, een brocante annex antiekmarkt, diverse verrukkelijke eettentjes en oude ambachten.
De koren zongen natuurlijk over vergane glorie en gezonken schepen en dat alles paste goed bij de brocante marche, elk jaar zie je dezelfde kramen terug maar dit jaar ook nieuwe gezichten achter de kraampjes. Het was mega druk natuurlijk ook door het lekkere weer. Leuke knutselboeken gevonden en een jasmijn theeservies. De eettentjes zijn eigenlijk lokkertjes voor de zaken die in de havenkom zitten. Elk restaurant heeft voor de mega prijs van 5 euri een bordje met lekkers, zo kan je dus al wandelend eten bij de japanner, western gril, de griek, indonesisch, thais en vis. Nee vandaag even niet aan de lijn gedacht, ik heb me goed vermaakt.


Maar behalve eten toch hele leuke dingen gevonden, bijvoorbeeld een echte katoenen minitas (dat vraagt in ipgepimt te worden) met lontwol (mooie kleuren bijelkaar) en een lang gesprek met de maker van papier die me weer een stukje wijzer heeft gemaakt over het toevoegen van andere materialen, waardoor ik nu weet wat ik de vorige keer verkeerd heb gedaan, leuke bladeren en hele lange superdunne naalden om kralen te rijgen.

Geen opmerkingen: