Pagina's

Translate

zondag 27 september 2009

Alkmaar

Niet alleen aan de muren was wat te zien.


Gisteren was het weer zover, de algemene tentoonstelling van het Quilters Gilde in de Grote Kerk van Alkmaar, met zijn vieren op pad.

Ach dacht ik eerst maar naar de TT van het Gilde en dan daarna naar Uit de Naad die tegelijkertijd de tentoonstelling hield.

Maar de tijd vloog om in de kerk. En de TT van Uit de Naad heb ik dus niet gezien. Dat was balen maar niets aan te doen. Onze hond die voor een dagje uit logeren was, moest bijtijds opgehaald worden en dan is Alkmaar - Almere op zich geen grote afstand, wel als je twee keer een file voor je wielen krijgt.

Wij hebben hele mooie quilts gezien, we hebben hele prachtige quilts gezien en hele ontroerende quilts gezien. Omdat ik van zowel traditioneel als art quilten houd, was er variatie genoeg denk ik.

Tulpen voor Afghanistan.
Heel bijzonder vond ik het thema Tulpen voor Afghanistan, ik schrijf de werktitel van dit project natuurlijk verkeerd maar iedereen die het gilde blad leest weet wat ik bedoel. Wat een aparte manier van borduren is dit. miniscule steekjes.
Prachtige quilts zijn er gemaakt met een borduurblok als onderdeel van de quilt. Zelf had ik geen inzending gedaan ondanks dat de tulp heel vaak terug komt in mijn eigen quiltwerk. Wel heb ik een paar van die borduurstukjes aangeschaft.

Geen opmerkingen: