Pagina's

Translate

maandag 1 juli 2013

Voeten feest

Tenminste, ik vond het altijd een feest om op schoenen jacht te gaan, hoe hoger hoe mooier. Niet altijd handig natuurlijk. Maar ja. Als 15 jarige stond ik in de kapsalon als leerling toch mooi wel de hele lange dag op 11 cm. Je wilt wat als je jong bent, niet waar?
 
trouwschoenen uit 71

 

plateau zolen in 69


de schoenen uit mijn kappersleven

zag ik ooit, wilde ze graag maar helaas


dansles de jongens werden steeds kleiner
 

Lekkere romantische wandelingen met mijn lief

Deze is voor Janny onze schoondochter die net als ik die hele leuke afwijking heeft.

 
Maar ja dan wordt je ouder, je voeten willen dit niet meer en dan worden het aftrappers of zoals de laatste jaren orthopedische onaantrekkelijke klompen. Maar kwijlen bij die leuke schoenen doe ik nog steeds.
 
Ik weet dat ik tranen met tuiten hebt gehuild toen ze weggedaan moesten worden. Het duurde toch wel een jaartje voordat ik afscheid van die heerlijke modieuze voetbedekkers kon doen. Daarom nog een keertje voeten feest.

11 opmerkingen:

Nienke zei

Oooh dit is de quilt waarvan mijn dochter hoopt dat ik 'm voor haar ga maken, net als jij ook zo'n hakkenliefhebster. Super!

Ineke zei

Wat geweldig leuk gedaan. Echte nostalgie.

Ellen zei

Wat schattig ! en een mooi cadeau.

Janny de Roo zei

Ik voel een beetje jeugdsentiment bovenkomen....op die hele hoge stelten heb ik nooit gestaan, maar mooi vond ik ze wel.....Ik leef met je mee...!

Janny de Roo zei

sorry....dat heb je heel mooi vastgelegd !

Hannie de Beer zei

Wat heb je dit leuk gedaan, en zo mooi de verschillende modellen weergegeven! Een geweldig cadeau.

janneke zei

Ik sprak ooit een mevrouw van 85 en die liep nog op hakken. En geen kinderachtige hakken.
Wat geweldig toch als je dat kunt. Maar de meesten van ons zullen het moeten doen met zo'n geweldige quilt!!!!

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Wat een pracht quilt. Echt die kleuren! Ik heb helemaal niets met schoenen zeker niet met hakken maar ik snap de passie, die heb ik met stofjes voor (zelfgemaakte) kleding waar ik geen afscheid van kan nemen. Toch ooit maar iets mee doen. Je schoenen zijn van een heel heldere en haarscherpe lijn.

Quiltgroep Tinte zei

Wat mooi Mia, Ik ben/was ook gek op hakken. En stond vroeger de hele dag voor de klas op palen. Je kon in het linoleum op de vloer precies zien waar ik altijd stond. De indrukken van mijn hakken.
Maar helaas mijn voeten weigeren. Mijn kromme reuma tenen passen er niet meer in.

christina zei

werkelijk schitterend Mia. Helemaal door het verhaal erbij

Anita zei

Wat een schitterend idee, en heel leuk om het verhaal er achter te weten.