Pagina's

Translate

donderdag 15 september 2011

Nieuwe Hipe en Amicorum

Er is weer een nieuwe hipe aan het ontstaan, bij de Fibermailgroep was de vraag wie doet er mee met Zengtanles. Ik zoeken had er wel eens wat van gezien maar het blijkt gewoon doedelen te zijn. Je weet wel je zit aan de telefoon en krast op een papiertje de lijnen vol.
Dus de naaimachine erbij gepakt want dat was de bedoeling, en ben gaan lijnen trekken, die vul je op met je steken en voila een zengtanle/doedel

En omdat er veel Hexagonitis is heb ik dat ook maar eens uitgeprobeerd.


Ook doe ik mee met de Album Amicorum ruil van de Fibermailgroep. Amicorums zijn middeleeuwse poezie kaarten, die werd geborduurd of getekend met op de achterkant een gedichtje of versje. Later kwamen er poeziealbums op de markt. Deze is voor Olga.
De latijnse tekst heb ik op internet gevonden en vind het heel toepasselijk in het kader van de Amicorums, De achtergrond is is oranje geverfde ikeastof, het kantje is geverd met magenta en het garen is van de markt. En de tekst is geprint op de stof. 

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat leuk die zentangle Mia! Ik had me nog niet ingeschreven,dacht dat het heel moeilijk zou zijn, maar nu waag ik ook maar de stap!

Je Amicorum is prachtig. Ook de toepasselijke spreuk heb je goed gevonden zeg!
Leuk toch die Pagina ruil!

marjolijn zei

Lekker bezig geweest. Dat doodlen lijkt me een heerlijk werkje.
gr. Marjolijn

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Prachtige Amicorum heb je gemaakt, leuk zo met het kantje!!!!!