Pagina's

Translate

donderdag 22 september 2011

De Stropdassen van mijn vader

Op 20 april van dit jaar overleed mijn vader na een langdurige en slopende ziekte. Het was een zware en emotionele periode voor mijn moeder mijn zus en broer.  Na zijn overlijden kwamen er 33 stropdassen te voorschijn, och zei mijn moeder kan jij hier wat mee? Ik heb ze na een tijdje uit elkaar gehaald en over een stok in mijn werkkamer gehangen. Wat kan je er mee, hoe verwerk je echte zijde dassen met synthetische dassen, ik heb er een soort van paperpiecing van gemaakt. Voor mijn moeder de rozen. Elke week gingen ze samen naar de markt naar de bloemenman, toen mijn vader niet meer mee kon, kreeg ze elke week een bos rozen voor meneer. De rozen heb ik er op geapliceerd en verbonden met een lijntje, het lijntje staat voor bijna 63 jaar huwelijk. Op hun trouwdag in september is mijn vader uitgestrooid, heel mooi heel symbolisch. 
In de quiltjes voor mijn zus en broer heb ik alle stropdassen in bijna gelijke repen gesneden en ook weer eerst op paperpiecing genaaid. De tulpen heb ik gemaakt van pochettes.


De labels op de achterkanten heb ik geprint

10 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Ik mis een quiltje voor jezelf ?? Geweldig hoe je dit op een moderne manier verwerkt hebt.Laat echt zien dat het ook anders kan dan in sterren, etc. groeten van liesbeth

Ineke zei

Mooi gedaan Mia en een prachtige herinnering.

christina zei

Oh die bloemen voor je moeder vind ik zo lief. Ga je ook nog iets voor jezelf maken?

Marina. zei

Wat een mooie herinnering aan je vader. En wat maak je voor jezelf?
Hartelijke groet, Marina.

marjolijn zei

Prachtig verwerkt, maar ik mis ook iets voor jou.
gr. Marjolijn

Suus zei

Wat zal je familie hier blij mee zijn, een prachtige herinnering.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hoi Mia,
Wat mooi verwerkt en wat toepasselijk dat je de tulp erop verwerkt heb. Dit zullen heel dierbare quiltjes zijn. Wat lief dat je ze voor je familie gemaakt heb!!!

dees zei

sprakeloos... wat mooi...

Hannie de Beer zei

Prachtig de stropdas verwerking voor je familie! Natuurlijk met jou symbool: de tulp!

Nienke zei

Heel bijzonder, wat fijn dat jij op deze manier een tastbare herinnering kunt maken voor je familie.