Pagina's

Translate

zondag 5 september 2010

workshop break down en bleach printing

Afgelopen zaterdag was er een workshop Break down printing en werken met bleach of discharge. Wil gaf de workshop bij haar thuis en daar waren we met zijn vieren. Hannie, Corinne, Suze en ik. Wil had een en ander al voorbereid en gaf eerst tekst en uitleg. Dat was wat mij betreft wel nodig. Verven en werken met discharge had ik al eens gedaan ook het zeefdrukken is niet geheel en al onbekend. Maar de handelingen die we nu gingen verrichten, dat was voor mij onbekend terrein.

S'morgens hebben we eerst de verf aangemaakt en met een verdikkingsmiddel er een enorme blubzooi gecreeerd. Dit werd dik op het zeefraam geplamuurd en vervolgens heb ik verschillende dingen in geduwd.

Na de heerlijke lunch, zijn we met het bleekgebeuren aan de slag gegaan.


Elastieken, papclipsen, knijpers en binden op de shibori manier en daarna bleek water er overheen en laten staan voor een half uurtje of zo.

En dan de charmante handschoenen, roeren en knijpen in schoonwater en water waar een stopmiddel in zat voor het bleekwater.
Het was een hele leuke dag met hele leuke mensen.









6 opmerkingen:

Liesbeth Wessels zei

Wat lijkt me dat leuk om te doen. Zo iets heb ik hier nog niet kunnen ontdekken. groet liesbeth

hannie zei

Dat was het zeker Mia! We hebben weer heel wat opgestoken!

christina zei

alleen al dat geklieder doet me glunderen. Heerlijk is dat he. Ik had al een deel gelezen bij corinne, maar jij beschrijft het ook duidelijk.
Ben zo benieuwd naar het resultaat.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Was echt een fijne dag, gezellig en leerzaam, ik ben reuze benieuwd naar de resultaten van je bleek/verf lappen. De handschoen stond je heel goed!!!

Suus zei

Hey Mia heb je jezelf eraf geknipt.
Was erg gezellig ja, en een lekkere blubberzooi.Heb je je lapjes nog niet gespoeld? ben benieuwd naar je zwarte lapje, met het grote elastiek.

Nienke zei

Nog weer meer ideeën voor afbinden en printen, wat heerlijk toch dat jullie dit willen delen!