Pagina's

Translate

dinsdag 14 juli 2009

De haren van Famke

He he, eindelijk gelukt, voor de quiltgroep De-Uitdaging was het thema detail van een dier. Nou ga daar maar eens wat op verzinnen. Er kwamen allerlei dieren in mijn hoofd voorbij maar om nou te zeggen leuk daar kies ik een detail van uit, nou nee het inspireerde me niet. Ach ik zag een zebravelletje, doe ik wat mee. Maar Wil was me voor. Oh maar wij hebben Famke doe ik een neus, nou was Hilde me alweer voor. Katten daar houd ik niet van, dus dat was ook geen optie. Ook zag ik een haan, maar ja daar heb ik weer eens niets mee. Met een kip wel maar dan alleen om op te eten.
Maar, meerdere keren per week ben ik in de weer met de oren en kuif van Famke, terwijl ik weer eens aan het klittenverwijderen bezig ben zegt Jan, gut meid waarom doe je niks met die haren van die klittebol.
En zo is mijn ontwerp ontstaan, foto van Famke gemaakt, de contouren op die foto getekend en verwerkt in stof. Toen moesten natuurlijk die haren er nog bij, gelukkig nog een restje fantasie brei garen en daar de oren en kuif van gemaakt.

En voila hier zijn de haren van Famke

De neusharen van Famke zijn grijs en hangen als ik ze niet bijsnoei voor haar ogen.


2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een leuk idee Mia! Het valt niet mee om iets te verzinnen, en wat ligt dan het meest voor de hand, dan je eigen lieve huisgenoot?

Wil zei

Leuk geworden Mia!