Pagina's

Translate

donderdag 15 oktober 2009

workshop op de basisschool

Vanmiddag was de laatste keer van de afgelopen weken dat ik met de kindjes van groepen 1 t/m 3 een creamiddagje had. Elke keer werd de kinderen s'middags gevraagd wat zij wilden gaan doen en dan is er meer dan genoeg keuze binnen deze school. Ik bedoel ze kunnen gaan speedlezen, of bouwen of puzzeltaal of nummerlijsten maken. Je kunt het zo gek niet bedenken maar er is meer dan genoeg voor die kindjes om een middagje school leuk te maken en ze leren er nog wat van ook.
En dus kwamen er weer 9 kindjes naar de "club"van Juf Oma. Prachtige titel maar de afgelopen weken werd ik soms horendol van het ge-oma. Je moet denk ik als onderwijzer toch uit stevig hout gesneden zijn om onder al die vragende stemmetjes rustig te blijven.

Vanmiddag hebben we met kralen geborduurd op de kaarten. En dan is het een hele toer om de draadjes in de naalden te houden, een jochie presteerde het tenminste om telkens niet de naald vast te houden maar eens lekker aan het draadje te trekken.
Gek, maar je kan daar niet moedeloos van worden als hij met van die lieve ogen om hulp vraagt; Juf oma hij doet het niet, wat niet? nou het draadje wil niet meedoen.
Bijna 6 is hij en over een paar jaar zal het hem best wel lukken.
De meiden van 7jr hebben al duidelijk een patroon voor ogen, ik maak nu een hartje met kralen want het andere hartje heb ik aan mijn moeder gegeven en deze is voor mijn vader.
Gelukkig heeft zij 1 moeder en 1 vader in tegenstelling tot een andere die zei; nou ik maak het voor mijzelf want ik hou van diamanten en goud.
Tja en die zaten net niet in de kralendoos.

2 opmerkingen:

hannie zei

Een heel verschil in de werkstukjes.Maar ze hebben allemaal hun best gedaan,daar zal "Juf Oma" wel voor hebben gezorgd? De laatste keer, maar ga je met de andere groepen wel door?

dees zei

wat lief!!