Pagina's

Translate

woensdag 14 oktober 2009

Workshop bij Ans Kastein

Een tijdje geleden gaf Mieke aan dat ze een dagje Ans Kastein ging doen. Oh jaa? en wat ga je doen dan? Nou lekker verven. Jeetje dacht ik, ik heb al veel van Mieke over het verven bij Ans gehoord en dat het zo'n lekker dagje uit zou zijn.
Hm dat wil ik ook wel, natuurlijk kan ik zelf wel een beetje aanprutsen en voor stof verven en andere veranderingen aan stof bij Wil terecht (is net weer terug uit de states voor nieuwe cursussen op verf gebied) Maar een dagje Didam zag ik ook wel zitten.
Dus aangemeld en vandaag zijn we op pad gegaan. Natuurlijk hadden we een giga file en natuurlijk vergaten we een afslag (zaten te kletsen) waardoor we Didam van een andere kant konden bekijken. Bij Ans stond de koffie al klaar met heerlijke cake, en twee andere dames Peta en Ada zaten vol geduld op ons te wachten. Na veel uitleg en antwoorden op mijn vragen gingen we aan de kwast. Wat leuk lange banen werden ingepakt in plastic en met slechts 2 kleuren per baan gingen we kwasten, van licht naar donker en weer naar licht, van rood naar blauw en via groen weer naar rood. Wat een ontspannend inspannende dag was het. Met een bak! vol plastic rollen en zakken met vrij "schilderwerk" weer terug naar Almere.


En dit ben ik, gewapend met schort en handschoenen aan de kwast.


potjes potjes en nog eens potjes om in de wasteil te verven. Ans, Mieke en Peta druk aan het kleuren kiezen.



Mieke al kwastend.

Al met al ben ik een tevreden mens, nou ja ik moet nog wachten tot zaterdag want het is het beste om de lappen pas na drie dagen uit te spoelen door de wasautomaat en dan drogen en dan? dan zie ik het resultaat pas. Dus zaterdag een lappenshow.

3 opmerkingen:

desiree zei

Jeetje, wat ziet dat er allemaal spannend uit! Was je moe? Al die indrukken vergen namelijk nogal wat van je. Trouwens, niet om het een of ander hoor maar heb je jouw foto goed bekeken? Super toch?! x

Hannie de Beer zei

Je zult wel erg benieuwd zijn,wat er uit de zakken en pakken te voorschijn komt? Nou, ik ben ook erg benieuwd! Op de foto te zien was het een geweldig dagje. Iets dergelijks heb ik eens bij Dreamline gedaan. Was ook een festijn! Ik heb me bij Ans opgegeven voor een workshop Shibori, in februari.
Kan ik me nu al op verheugen!

Wil zei

Drie dagen?? Welke verf heb je gebruikt?