Pagina's

Translate

vrijdag 21 december 2018

Op de valreep klaar met de Glitter

Eindelijk is de Glitter klaar.

Zoals ik al eens eerder! had geschreven ben ik op Koningsdag getroffen door een hersenbloeding. 
En dan staat je leven even stil, wat nu. 
Ik kon niet praten maar wel denken, ik kon niet mijn rechterarm en been gebruiken, wel links. 
Een van de pijnlijkste momenten maakte ik mee op weg naar het VU in de gillende ambulance richting Amsterdam. 
Ik moest plassen. 
Hoe kon ik het duidelijk maken. Ja in je broek maar dat is niet mijn ding. Koortsachtig bedenken hoe vertel ik het. Uiteindelijk met idiote gebaren begrepen ze me. En was ik net op tijd in het ziekenhuis waar ze een zeer charmante elegante postoel voor me regelden. En dan sta je daar in je blote k.nt voor het oog van je lieverds die bezorgd zijn.

Ik zal nooit meer vergeten hoe afschuwelijk het is als Afasie op je pad komt.



Maar na een paar weken mocht ik op vakantie in Zuidlaarderveen in een heerlijke bungalow            De Hofstee. In die week was ook de tentoonstelling met wedstrijd van Het Noorden. 
Ondertussen kwam mijn spraak terug en ook het gebruik van mijn rechterkant. Wel vond ik dat ik nogal traag was maar dat hoorde erbij werd verteld. 
Bij een van de winkeliers zag ik de Glitter quilt van Jen Kingwell, en bij Cordi was het boek met de patronen te koop. 
Na 6 weken nix doen begon het toch te kriebelen. Ach lekker traditioneel maar even weer opnieuw van start bedacht ik.


Nou dat heb ik geweten, wat een klus. 13 patronen in een blok.
telkens drie stoffen en die in drie blokken anders om verwerkt.
59 x drie werden 160 blokken in totaal
2080 onderdelen bij elkaar + vier randen


95 % van de puntjes passen op elkaar! Aanvankelijk wilde ik het ding met de hand gaan maken maar dat duurde mij veel te lang. Dus de machine maar onder de hoes uitgehaald en dat ging iets vlotter.
Waar ik dacht dat ik gelijk een opruiming van commerciële stoffen zou hebben, heb ik me toch er in vergis. 
Maar hij/zij ligt en ziet er nog vrolijk uit ook.

En nu lekker aan de slag met Art in Beeld, samen met vier anderen uit je comfort treden.

5 opmerkingen:

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Heel goed Mia. Het ziet er uit als een hele klus. Daar kun je nu lekker onder kruipen met het miezerife weer. En leuk dat er ook in de polder een groep start. Heel benieuwd hoe het bij jullie gaat. Ik heb ook nieuwe mensen ontmoet voor midden nederland.

miekequilt zei

Wat een prachtige quilt. Soms is een traditioneel patroon fijn, omdat je dan weet wat je moet doen en niet steeds hoeft na te denken.
Ik verheug me op de nieuwe groep die je gaat starten.

Bianca zei

Fijn Mia, dat je zo hard hebt gewerkt aan je herstel en nu heb je een mooie quilt.
Goed gedaan!!!

Hannie de Beer zei

Een fraaie kleurige quilt! Ik denk dat het maken ervan goed heeft bijgedragen aan je herstel.

els zei

Wat fijn om te lezen dat je weer zo goed hersteld bent. bovendien een mooie kleurrijke quilt gemaakt. Mijn complimenten voor je resultaat en je positieve instelling.