Pagina's

Translate

dinsdag 25 februari 2014

Stromen -> thema van De-Uitdaging

 
Het thema was deze keer beweging, het zoeken naar een ontwerp is deze keer lastiger omdat wij met gewijzigde maten zijn gaan werken, wel de 200 cm omtrek maar in verschillende uitvoeringen.
Deze keer had Trees thema en maat bedacht. En dat wordt zoeken en peinzen en verzinnen en tekeningen weggooien omdat, nou ja omdat het niks werd.
 
 
Totdat, ik bij de vaatchirurg terecht kwam. Ja mevrouw we gaan wat aan uw spataderen doen. Heel fijn dacht ik, ja als die jongen zo graag wil vissen in mijn been en dat levert voor mij iets op, waarom niet!
 
En dan sta je op een trapje want anders zien ze niet waar die spatjes zitten en dan komt er een hele dikke viltstift te voorschijn en dan gaan ze die ader volgen en bij elk verstopt kruispunt werd een kruis op mijn been gezet.
Maar ik moet zeggen het leverde me nog meer op. Er waren twee artsen nodig om de tien gaten te openen en te sluiten.
En terwijl ik lekker op mijn zij lag te wachten op wat komen kwam, zei die ene lieverd; zo daar zit een mooie beweging in, die stroom gaan we maar weer repareren.
 
Het resultaat is dus nu mijn stromen, de ondergrond heb ik met batiks in de zelfde kleurrange en met rode organza het hele verhaal doorgestikt in blokken. Daarna heb ik koord gemaakt van lila katoen en die in een vloeiende beweging net als op mijn been gecordoneerd, waarbij alle tien gaten met elkaar verbonden werden.
 
 
 

3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Mooi werk Mia! Heel kleurrijk en veelzeggend! Hopelijk zijn je benen beter, nu het quiltje af is?

Ineke zei

Een goeie oplossing voor het quiltje en hopelijk ook voor jou.

10ekequilt zei

Geweldig Mia, waar een mens al niet z'n inspiratie uit weet te halen! Prachtig resultaat trouwens!
Groetjes 10eke

10eke.blogspot.nl