Pagina's

Translate

vrijdag 10 juni 2011

Vrijdag Movie Star Bee Dag

Vanmorgen heerlijk op de fiets naar de Filmwijk, het was weer vier weken geleden dat ik voor het laatst op de Bee was.
Onderweg had ik een prettige ontmoeting met een jonge ree, zo langs de kant van het fietspad in het bos van Almere. Het dier bleef lang staan, dus dacht ik snel een foto te kunnen maken. Maar nee op het moment dat ik wilde afdrukken sprong het de bosjes in, resultaat een groene foto zonder ree. Maar goed dan maar verder peddelend naar de Bee. 
De vorige keer was ik in Aardenburg op het grensverleggend weekend. Dus er was weer veel om bij te kletsen. 
 
De verhalen van de Canada gangers waren geweldig, de dames hadden het enorm naar hun zin gehad en de tentoonstelling is daar heel goed bezocht. Leuk om te horen dat er zoveel waardering was voor quiltend nederland.
En vertelde Hilly over hele bijzondere ontmoetingen met oud-nederlanders die op het hollandse gebeuren afkwamen.
Maar ook een kippevel verhaal over een oude canadees die in '45 in wageningen was bij de caputilatie en wilde graag de quilt zien die indertijd geschonken was door canadese vrouwen voor de mensen in nederland tegen de kou. De beste man was ongeveer 95 jaar. Ook vertelde Hilly over de prachtige Niagara waar ze naar toe waren geweest.
De organisatie had van de 137 nederlandse quilts een prachtige DVD gemaakt en die hebben we vanmorgen natuurlijk zitten bekijken. Mooie quilts worden er toch gemaakt. Waar een klein landje toch maar weer trots op mag zijn. 
Madelon had weer een enorme stapel meegenomen, volgens mij is ze ongeveer een wereldrecord aan het verbreken. Wat kan die snel de lappen aan elkaar zetten. En dan worden het nog leuke quilts ook, tenminste de tops zitten in elkaar nu nog wat sandwichwerk en het door quilten nog.


1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Wweer een heel gezellige Bee! Soms heb je van die vlugge vogels die kans zien om in no time wat tops in elkaar zetten. Leuk toch om al dat moois te bekijken! De DVD van Canada zou ik ook best willen bekijken,zeker omdat mijn quilt er ook hing.