Pagina's

Translate

zaterdag 25 juni 2011

Deze week

menno 9 en fotograaf in wording


Deze week het lijkt wel een collum, maar er is weer veel gebeurd. Menno is jarig geweest is nu 9, heel veel cadeautjes en heel veel verwennerij in de vorm van centjes.
Het leuke van jarig zijn, zo zegt hij is dat je dan weet of ze van je houden!!! Ja Ja, zei ik, zo kan die wel weer. Een van zijn mooiste cadeau's was wel het fototoestel wat hij kreeg van zijn "lievelings tante en oom" Ja Ja zei ik, zeker alleen vandaag omdat je jarig bent. Het was even stil, en toen..... eigenlijk zijn ze altijd lief.
Ik ben blij dat hij een eigen toestel heeft, nu leeft de mijne misschien een beetje langer, Menno heeft nl ontdekt dat je filmpjes kan maken. Het komt dus regelmatig voor dat als ik mijn toestel aan het leegmaken ben er ineens hele andere dingen tevoorschijn komen zoals; hoe pest ik mijn broer met in de hoofdrol Jasper, of hoe zit een hond een kat achterna. Nee die filmpjes zijn heel verhelderend.



zwanenfamilie langs de weg

 Vorige keer vertelde ik al van mijn ontmoeting met een hert langs het fietspad bij ons in het Almeerder Hout, daar fietst ik altijd doorheen (bij droog weer) als ik naar de bee ga van de Movie Stars. Deze keer werd ik opgehaald met fiets en al omdat het ondertussen met bakken uit de hemel kwam en Jan zo lief was om naar de bee te komen.
En wat zie je dan, een zwanenfamilie langs de kant van de weg, een hele drukke toegangsweg. Prachtig Paps en Mams met vijf van die kleine donsdekentjes. Even stoppen brul ik naar Jan, nu kan ik wel een foto maken. Nou Paps was het daar niet mee eens en kwam met veel lawaai op de auto af. Dus toch maar weg wezen zei ik, toen Paps heel dicht bij het raam kwam van de auto.

movie stars on friday
En de Bee, nou die was weer oergezellig, Mieke met laptop en zo'n kleine duizend foto's van de Canada Quiltreis. Geweldige mooie foto's en verhalen van Annie en Mieke. Maria had al haar stichery quilts bij zich. Vooral de pollepelkeukenquilt is erg leuk, haar man heeft het liefst een soepopscheplepel als ophangstok, maar die is er nog even niet. De pollepel vond ik zelf ook leuk gevonden. Jane en Ellen bogen zich over het samenstellen van blokken die Jane heeft gemaakt. En ik? ach ik had maar weer eens een kast opgeruimd en kwam heel veel hexagonnen tegen, ze zijn een paar jaar geleden gemaakt van Vlisco restanten dus het wordt als het meezit een beetje rommelig geheel, en dat past wel bij mij voor het slaapkamerraampje als gordijn.
En Jane had prachtige lappen uit Kenia bij zich en wilde die wel kwijt voor een vriendinnenprijsje, dus binnenkort loop ik rond in een Kaftan gemaakt van een prachtige vissenstof uit Kenia die volgens het label gedrukt zijn bij Vlisco in Helmond. Zo zie je maar weer de wereld is kleiner dan je denkt.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Weer heel wat leuke belevenissen! grappig de foto's van de jongetjes in een cirkel! L Wat kunnen ze het mooi zeggen! Zo ging dat hier ook toen de kleinkinderen een stuk jonger waren.De briefjes die ze schreven heb ik zorgvuldig bewaard!
De foto's uit Canada krijg ik van het Gilde op DVD. Leuk!
En ook weer een mooie show and tell van jou Bee!
groeten Hannie