Pagina's

Translate

zondag 1 november 2009

Fibermail sampler

Via de fibermailgroep doe ik mee met de sampler textiele manipulatie. Elke week verzorgd Trees de blokken. Via een van tevoren bepaald patroon worden ze aan elkaar gezet met quilt as you go techniek.
En omdat ik vrij veel resten Batik's in mijn kast heb liggen, ben ik begonnen om daar de blokken mee te maken.
Dit is een nine patch en verschillend door gesneden en gekeerd.

Dit is het molentje blok, beetje vouwwerk en dan inelkaar naaien




Dit blok word gemaakt met repen schuine stof waar je biasband van maakt. Ik ga dit blok nog een keer maken maar dan zonder de rechte stiklijnen om te kijken hoe het dan wordt. Voorlopig is dit een favoriet.


Ook je sterrenbeeld wordt er in verwerkt, ik ben een kreeft zelfs een echte kreeft wat rood is mijn favoriete kleur.

Dit is zo'n leuke, om te maken en om te zien. Bij veel blokken doe ik toch nog wat effen stoffen om wat meer effect te krijgen.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Wat een mooie kleurtjes heb je gebruikt bij de sampler. Wordt een heel verrassende quilt! Ik heb ookoverwogen om mee te doen, maar toch niet gedaan, vanwege het vele andere werk.succes Mia!