Pagina's

Translate

donderdag 25 juni 2009

Nostalgie

Ik ben gek op rommelmarkten, kofferbakmarkten en andere markten vooral tijdens vakantie's in welk land dan ook. Het liefst in dorpjes of gewoon lekker neuzen in een brocanterie in Frankrijk of Belgie. Maar tijdens de pinksterdagen waren we in Noord-Holland en daar zijn dan de geweldige kofferbakmarkten. Ongeveer 20 jaar geleden kwamen wij daar voor het eerst en toen waren het echte kofferbakmarkten. Klep van de auto omhoog en daar lag dan de koopwaar. Tegenwoordig zijn het hele lappen plastic met daarop alles wat in de schuur lag en misschien nog wel een paar eurie op kunnen leveren.

En wat zagen we dit jaar? Een poppenwagen die verdacht veel lijkt op de kinderwagen waar ik ooit ook in heb gelegen. Wil je die vroeg Jan, nou, ja euh zeker natuurlijk, ik word dan hebberig. De man van de lap plastic voor zijn bestelbus had een prijs, en de echte kofferbakverkoper ging mee in het afdingen. Matrasje gemaakt, natuurlijk een rozenquiltje als deken staat het nu in mijn gang te pronken. Ach ik krijg er zulke nostalgiesche gevoelens bij.










3 opmerkingen:

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Heel leuk Mia.

Margeeth zei

Leuk wagentje. Maar goed dat jij geen poes hebt, want dan werd het een harig wagentje....

Hannie de Beer zei

Wat een mooi wagentje Mia.Staat prachtig in halletje. En met zo'n schattig dekentje erin , moet je wel opletten dat Famke het ook niet ontdekt?