Pagina's

Translate

zondag 18 augustus 2019

De Fundatie

Vandaag maar eens een dagje vrij gemaakt om naar De Fundatie te gaan, ik kreeg van de Bank en Giroloterij een uitnodiging en omdat ik daar al eerder naar toe wilde gaan kwam dat mooi uit. 
In De Fundatie is een prachtige grote tentoonstelling van het werk van Charlotte van Palland. 
Ik had al vaker over haar en haar werk gelezen en was dus heel nieuwsgierig om haar werk te zien. 

Maar er was zoveel meer.


Dit is prachtig en gemaakt van Europese kranten dunne smalle reepjes maken een man figuur


En dan een verrassing, Mirjam Pet Jacobs midden tussen allerlei andere stukken. 
Overigens het enige textiele werk, ik vind het altijd bijzonder om haar werk te zien. Op de foto is het perspectief goed te zien, door de drukte konden we niet goed op een afstand kijken, maar nu zie ik hoe bijzonder haar werk is.


Heel veel werk van Charlotte van Palland, 
tekeningen - schilderijen - houten beelden en bronzen. Prachtig werk het ene vond ik nog mooier dan het andere, maar deze tekening is zo mooi en klein goed te zien dat het in de Art-Deco tijdperk is gemaakt.



En voor de mensen die het al eens gezien hebben, ik maakte al een tijdje geleden stof van postzegels, vond het dus leuk dat ik daar misschien ook wel tussen zou kunnen hebben gehangen. Maar ja deze postzegels komen uit heel Europa en vormen zo de EEG.

En speciaal voor mijn Art Almere vriendinnen, kijk je kunt ook met sinaasappelkistjes uit Spanje vlechten.


1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Leuk om te lezen dat je bij de zomer expo was in De Fundatie! En gelijk de prachtige tentoonstelling van Charlotte van Pallandt gezien.
Voor het eerst konden we niet naar Zwolle voor de zomerexpo . Toch een beetje geniete op jou en enkele andere blogs. Dank!