Pagina's

Translate

donderdag 9 februari 2017

Spaanse Mistery in Almere opgelost

Weten jullie het nog Quilters Gilde volgelingen? Er was een Mistery bedacht. Ja kom er maar eens op om bankjes uit Sitges te gebruiken als patroon voor een jaar lang puzzelen met lapjes.

Ik had 16 bankjes gemaakt in blauwe Japanse stofjes die ik al een tijdje had liggen en ja wat ligt is onbeweeglijk dus lagen ze stil en waren ze perfect om er driehoeken van de snijden, samen met een crème grote lap die achteraf eigenlijk te los geweven is en neigt te blubberen.


Tja en toen kwam het einde in zicht. dar lagen ze keurig te wachten op verdere verwerking. Ik zag in de Facebook groep van het Mistery gebeuren hoe de anderen er mee bezig waren en wat het werd. Zelf zag ik het allemaal niet zo rechtlijnig en dacht er moet toch wat meer mee te doen zijn, kijk pannenlappen kunnen het in het ergste geval altijd wel worden, en dan heb je er gelijk genoeg voor de komende tien jaar of zo.

Gewapend met een ruitjesboek ben ik gaan puzzelen en met een tornmesje ben ik die 16 bankjes gaan aanvallen, sommigen werden rechthoeken door ze in het midden los te maken en dan omdraaien krijg je gelijk een heel ander blok, zo gezegd zo gedaan. Samen met reststof van K.F. en een groene uit de voorraad commercieel en een blauwe voor de rand is dit het resultaat. 

En ik vind het een leuke geworden.

Nu nog sandwichen en door quilten maar hoe dat weet ik nog niet.

3 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat is ie leuk geworden!! Daar kun je echt trots op zijn,Mia!

Hannie de Beer zei

Je gepuzzel heeft een prachtige quilt opgeleverd Mia! Het is een Hollandse puzzel geworden.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Bij het quilten de kleur rood en groen laten terug komen in het blauwe deel en anders om zodat de kleuren voor het oog mengen misschien?