Pagina's

Translate

maandag 26 augustus 2013

de dertien van Flevo flevo story deel 3

Opeens is je leven even helemaal anders.

Zo ben je zelfstandig en heb je alle touwtjes in handen, behalve als je lijf niet mee wil werken.

Dus wordt je liefdevol vertransporteerd naar het Flevo, waar allemaal lieverds zijn die blij zijn met mijn komst. Kijk ook al kan ik niets ik ben natuurlijk wel goed voor de economie.

Dus even een dagje opname:

Dag mevr. Zei de receptioniste nr. 1, een moment. 
goede morgen mevr., zei nr. 2 ik breng u naar de wachtkamer,
dag mevr., zei nr. 3,  ik kom diverse metingen doen zoals bloed etc.
hallo mevr., zei de Co.-arts (4), even kijken wat wij kunnen met uw been.
Dan komt nr. 5 die bloeddruk van mij wilt,
nr. 6 wil weten of ik echt wel Mia de Vos ben.
Nr. 7 komt vertellen dat we nog even op de bloed kweek moet wachten,
maar nr. 8 wil ook nog alles weten van mijn diabetische toestand.
Toen kwam nr.. 9 die wilde weten of mijn hart het nog doet.
Mevr.. nr.. 10 kwam vertellen dat alles in orde was voor de opname en dat ik even moest wachten op het transportgebeuren. Oké zei ik.

En dan lig ik daar te wachten, Jan kreeg een houten achterwerk want de stoelen voor familieleden zijn niet erg comfortabel, dus zei ik, Joh ga lekker naar huis knuffel met Bella en zodra ik weet welke kamer/afdeling dan bel ik je.

En dan lig je daar en valt blijkbaar in slaap, ik schrik wakker van de stilte, bizar maar daar kan je wakker van worden. Ik roep, en roep en roep en dan denk je he lijkt wel een horrorverhaal patiënt verdwenen of zo.

Na een half uurtje komt er mevr. nr.. 11, wat een kreng was dat, met haar rare geverfde wenkbrauwen kreeg ik een grote mond van haar "zo van mens hou je hoofd je bent nog niet aan de beurt". Schrok me helemaal klem, en vroeg of ze altijd zo vriendelijk was. Ze verdween.
Mevr.. nr.. 12 was gelukkig positiever en vertelde dat ik heel diep in slaap was geweest en omdat ik er zo beroerd uit zag hadden ze me maar even laten liggen.

Kwartiertje later eindelijk op de afdeling, kreeg van mevr. nr.. 13 een lekker kopje thee en lag even daarna weer lekker te slapen.

6 opmerkingen:

marjolijn zei

och meid toch..... en ook elke keer maar weer je geboortedatum herhalen? Sterkte!

Janny de Roo zei

Sterkte Mia !

Frederika zei

Sterkte hoor!

Hannie de Beer zei

Ja zeg wat een gedoe! Heel veel sterkte, en gelukkig zorgen ze goed voor je!

Quilt Quebbel zei

Hallo Mia,
Ik hoop dat het niet "dertien" dagen worden, daar in het Flevo.
Beterschap, en doe het rustig aan, stapje voor stapje.
Lieve groet van Maria.

Marrie-jette zei

En dan zeggen ze dat 13 een ongeluksgetal is?Maar jij kreeg toch maar een lekker kopje thee van nr.13
Heel veel sterkte en beterschap natuurlijk!