Pagina's

Translate

woensdag 29 februari 2012

Scheerschuimverven

Na het sneeuwverven is er weer een andere variant op witte prut. Het scheerschuim verven. Er zijn er natuurlijk altijd meer ververs die dit gedaan hebben maar voor mij was het mijn eerste poging. Vermoedelijk ook de laatste keer, want ik kreeg die troep niet uit de spuitbus, maar gelukkig was er Jan die iets meer kracht had om die aanbieding (restant uit de eurobak van de kruidenier) uit de bus te krijgen. Dus eerst mijn roostertje onder in de schaal, daarop een lap van 50 x 150 dan de zeef en toen de laatste lap ook van 50 x 150 toen het schuim en ik had nog wat restjes in de zakjes van stof tot verven en die er opgestrooid, drie dagen laten staan en toen spoelen maar. Bij het uit de schaal halen stond er nog vrij veel blauwe prut en ik heb daar een eerdere mislukte oranje lap in gestopt en die na een uurtje of vier er ook maar uitgehaald.


Moet zeggen dat vooral de bovenste lap prachtig is geworden mooie felle blauwe tinten met een vleugje groen.

16 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Hee,wat een leuke manier van verven! Prachtige kleuren heb je verkregen. Als ik het goed begrijp,verdwijnt het scheerschuim net als de sneeuw? Nog niet zo gek toch. Heb je de lappen ook gefrommeld erin gestopt?
Er staat hier ook nog zo'n bus.

mia zei

De bus was een overjarige denk ik, ik kreeg met mijn handen er niets uit, geen kracht genoeg.
Het schuim zakt wel in dus heb ik er na anderhalve dag er een halve liter water overheen gesprenkeld en toen ging het proces veel beter. gr.mia

Ineke zei

De lappen zijn wel heel mooi geworden. Ik kan me nog herinneren dat je ooit eens een kussensloop met borduursel hebt geverfd. Heb je daat al iets mee gedaan? Gr. Ineke

marjolijn zei

Wel weer een prachtig experiment! Lappen zien er mooi uit.
gr. Marjolijn

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Ondanks het geprut zijn er toch hele mooie lappen uitgekomen. Met een nieuwe bus scheerschuim gaat het vast makkelijker.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Ondanks het geprut zijn er toch hele mooie lappen uitgekomen. Met een nieuwe bus scheerschuim gaat het vast makkelijker.

Nienke zei

Wat mooi zeg, je collage van foto´s is trouwens ook erg mooi!!

Frederika zei

Wat een mooie lappen. De lappen stof waren die voorbehandels (met sodawater) of heb je droge lappen gebruikt. Ik heb niet zo heel veel verfervaring. Enkele jaren geleden heb ik een workshop gevolgd, maar daarna heb ik er nog geen gebruik weer van gemaakt. Ben dus veel vergeten.

Dea zei

Dat geeft een mooi resultaar, zeg! Ik had scheerschuimverven nog nooit op deze manier gezien. In de voorbeelden die ik gezien, lag de stof plat op tafel en werd de scheerschuim-met-verf er zo op gestreken. Volgens mij geeft jouw manier leukere resultaten.

Anoniem zei

Mooie resultaten en het ruikt lekker.

miekequilt zei

Wat een idee. Zo kunnen we van alles verzinnen, heeft iemand al eens regenverven gedaan? Ik vind het heerlijk om over deze experimenten te lezen. Houd wel van stofverven, maar ben niet zo'n uitvinder.

Aart zei

Leuke manier van verven, dat moet ik ook eens uitproberen, de resultaten zien er goed uit.
Over regenverven heb ik ook eens gedacht, zou dat beter gaan met een mals regentje of met motregen. Op deze manier kun je elk 'slecht' weer naar 'verfweer' zetten.
http://quiltaart.blogspot.com

Miranda zei

Ik ken deze techniek van zowel het papier marmeren als keramiek schilderen. De effecten zijn er zo leuk mee. Ik raad je aan om gewoon een iets duurdere fles te kopen en heerlijk te expirimenteren!

Anoniem zei

Can I clean the mildew from my outside furniture with clorox 2?
Visit my blog post ... outdoor throw pillow

Anoniem zei

How can a diabetic pump enable a uneducated diabetic patient?
Here is my page :: pre diabetes

Anoniem zei

Exactly what can i wear with either leather shorts to studded black leggings?
Look at my blog Lingerie and Tights (Белье и колготки) - Top 100 2010