Pagina's

Translate

maandag 3 mei 2010

Veldhoven

Afgelopen week waren er weer de europeesche quiltkampioenschappen. Ik doe daar graag aan mee, elk jaar een ander thema voor de wedstrijd en ook de andere takken van quilten komen daar aan bod. Het thema was Ritme.
Op woensdag avond wordt je gebeld als een je in de prijzen bent gevallen.
Ik dus niet, maar er was wel een lege plek naast me, en daar had dus Hilde zullen hangen. Had ik weer, kon ik naast een winner hangen maar ging dat niet door.
Maar even over mijn inzending, ik had voor het thema Move gemaakt, Move in ritme's van alledag. De stoffen heb ik zelf geverfd, het blok is herhaald bewerkt met vliesofix en summier doorgequilt om de beweging niet te verstoren.
Mijn motivatie hier voor was:
Ritme is beweging Rhytm is movement
Ritme is terugkerend Rhytm is repeated
Ritme zit in jezelf Rhytm is in yourself
Ritme is beleven Rhytm is experience
En er was een bijdrage van Anco Brouwers, geweldig mooi, en inzendingen uit Israel en Hongarije maar ook uit Italie en Duitsland en Belgie, nu vergeet ik er natuurlijk een paar andere landen, maar het is behoorlijk internationaal aan het worden. En wat heel belangrijk is ten opzichtte van de vorige jaren, was dat alle quilts goed zichtbaar hingen.
Ik vond het weer de moeite waard om daar heen tegaan.


3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Ik had je al gemaild,en hem uitgebreid bewonderd,maar nu zo op je blog kkomt de tekst er weer wat beter uit! Ik vond je quilt er mooi uitzien,en ja,je kunt niet altijd winnen? Maar hij had een heel goed plekje!

Janny de Roo zei

Ik heb het niet in het ""echt"" gezien, maar vind het heel erg mooi, jammer dat je de foto niet even uitvergroten kunt.

Dees zei

trots op JOU!! x