Pagina's

Translate

zondag 7 juni 2009

Zomaar een zaterdag in juni

Zomaar een zaterdag in juni, op mijn voorstel om eens iets leuks te doen heb ik voor de dames een glas in looddag georganiseerd. Lekker vroeg stonden ze voor mijn deur gewapend met stof en enorm veel energie om er eens wat van te maken. Nou dat deden ze.
Marijke had een foto van mondriaan die haar wel aansprak en wel wat mee wilde doen. Tuurlijk geen probleem, nou ja eigenlijk een beetje, want als je het eerste blok neerlegd dan moet natuurlijk de lap niet omgedraaid worden. Uiteindelijk is het wel goed gekomen en ziet er prachtig uit, ik ben benieuwd naar haar eindresultaat.



Ach zei Desiree, ik zie wel wat in een Maria, als het even kan alleen en anders een mooie met het kindje. Nou zijn er niet veel afbeeldingen van een alleengaande Maria dus werd het toch samen met het kindje Jezus. Na veel zoeken deze gevonden, inderdaad met het kindje.
Desiree is van veel kleur en dat is te zien aan haar keuze's, een schitterende kleuren combinatie,
nee geen zachte tinten maar hele mooie batiks. Op een van de foto's zie je de achterkant met de schaduwen van Maria en kindje.

Angelica ging voor de roos, mooie rode tinten van diep rood naar een lichte kleur. Af en toe was het best lachen, bv die drie stukjes op een grote lap. Het is goed om te zien hoe zij haar kleuren opbouwde, het word een baccara roos zo diep zijn die kleuren geworden. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat, ze was erg snel met het maken van het "lood" met de restanten van de stoffen wil ze de rand van de top gaan bewerken.


Nee het was niet zomaar een zaterdag in juni, het was een heel inspirerende dag met drie totaal verschillende vrouwen, ach wat ben ik toch rijk met drie van die "meiden".

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Wat fijn, dat je met de drie dames zo'n mooi resultaat hebt bereikt!Ik kan me goed voorstellen dat je "rijk" voelt. Ben je ook!