Pagina's

Translate

zaterdag 27 juni 2009

Ooievaarsnest

Vandaag is het Ooievaarsnest in Almere geopend voor het publiek, afgelopen donderdag heeft onze burgermamma Annemarie dit al voor de genodigden gedaan maar vandaag kon iedereen zien hoe mooi en leuk het is geworden.
Er waren verschillende stands met een ambachtelijke inslag, zo was er de wereldwinkel en een bijzondere kookvoorlichting, er waren trommels en houten voorwerpen die door de bezoekers van Triade waren gemaakt. En wij waren daar ook bij gevraagd.


Het Ooievaarsnest is een centrum wat verzorgd wordt door Triade en geeft werkgelegenheid aan mensen met een beperking. Het zorglandschap ligt in het Vroege Vogelbos, wat ooit door het VARA programma Vroege Vogels is ontstaan. Ik bedenk me dat er van mij (ons) ook nog ergens een boom tussen moet staan, ik heb er in ieder geval ooit een certificaat voor gekregen dus zal dat wel zo zijn, ik heb de boom niet gevonden.
Annie en ik hadden een leuk plekje onder een enorme boom (zou dat de mijne zijn?) lekker veel ruimte met naast ons wereldse produkten en de muziekworkshop van Omar. Omar slaat er lustig op los op zijn trommel, en leerde ongeveer 20 Almeerders wat ritme was, boem boem bam, yeh, boem boem bam, yeh. Het duurt trouwens wel even de hollanders dit afrikaanse ritme in de vingers krijgen hebben wij gemerkt. Het geluid was enorm aanwezig, positief was dat het na een ruim half uur stopte om later nog eens te gaan boemboembammen met een verse groep hollanders.
Omar in actie met de trommelaars.
Op de achtergrond is de schaapsweide en de schaapskooi te zien. Wij hebben redelijk veel bekijks en gesprekken gehad met niet quilters, echtgenoten van niet quilters en quilters met mannen. Ook hebben we geprobeerd om mannen te strikken voor onze passie maar helaas is dat niet gelukt.

Al met al hebben wij een hele leuke dag gehad en voor de nieuwsgierigen onder de lezers het is een leuke plek met een goed verzorgd theehuis met lekkere koffie en thee wat Fair Trade produkten zijn en heerlijke hapjes. Wil je seizoensgebonden groenten dan kan je daar echte kroten op een klutje kopen, schoongemaakte tuinbonen etc etc.









2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een geweldige dag had je Mia! Een heel goed project. Ik ga er zeker eens naar toe als ik weer in Almere kom.

Dees zei

Wilde dat ik het had geweten zeg, dan waren we zeker gekomen! Ik pluis altijd de Almeerse suffertjes uit en heb dit kennelijk gemist...