Pagina's

Translate

zaterdag 10 januari 2009

experimenteel vilten - Felting


Het is weer een dag met een gouden randje, samen met Mieke naar een workshop experimenteel vilten bij de Schapekop in Nieuwpoort onder leiding van Carina. De groep bestond uit 12 mensen. Carina legde uit welke mogelijkheden er waren om te vilten met de diverse materialen. Een aantal gingen hele mooie sjaals maken van naaldvilt en zijde. Anderen zoals ik gingen voor zoveel mogelijk kleinere stukjes vilt te maken


Ik heb gekozen voor polyester organza, gordijnkant, muslin en naaldvilt.


Deze vind ik zelf wel aardig gelukt, ik heb gordijnkant verknipt en tussen de wollagen in gevilt. Twee lagen, dan kant en dan een dunne laag erover om het kant vast te houden.De kleuren turkoois en zee groen komen mooi uit tegen het ecru van het kant.

Bij deze heb ik vier lagen wol dakpansgewijs gelegd met daarop shetland wol, geitenhaar, en een pluk gwendale. De hele dag was Carina behulpzaam met vertellen welke mogelijkheden je hebt, wat je kunt doen met eigen ontwerpen en eigen toevoegingen. Zo was er ook een man die veren in het vilt ging verwerken, resultaat was uitnodigend. Dus kippen en vogels pas op want dat wil ik ook nog eens verwerken in een quilt met vilt.
Het was een heerlijke dag met leuke mensen, een uitstekende lunch met verrukkelijk brood en een enorme pijn in mijn schouders, ik was even vergeten hoe zwaar vilten is. Gelukkig zijn er dan onderdelen van mijn lijf die me daar fijntjes op attenderen. Plannen die ik voor morgen heb gemaakt stel ik maar noodgedwongen uit.
It was a fine day, together with my friend Mieke I went to a workshop of felting. The theme was experimentle felting. I have tried before to felt, but that wasn't very good after all. But now I saw what I can do with the wool and other materials.
But my shoulders giving me a lot of pain, I was forgotten how heavy work felting is when you are not used to do it.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Leuk zeg,zo'n viltdag. Alleen al het samenzijn is geweldig! Jammer dat je er zo voor moet boeten met die pijn. Maar als ik je resultaten zie,was het dat zeker waard! Mooi,dat blauwe stuk, met de kant. En ook de grijze met witte combinatie is prachtig.

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Hoi Mia,
Hopenlijk zijn je armen weer een beetje bijgetrokken. Maar het was denk ik wel de moeite waard. Mooie resultaten en nu verder verwerken!
Ben je al weer een beetje de oude?
Jammer dat je er zaterdag niet bij was.
Beterschap, groetjes Corinne