Pagina's

Translate

dinsdag 18 maart 2008

Vilten - Felting

Maandagmiddag lijkt wel een test middag te worden, ben ik niet aan het stofverven met Wil dan probeer ik samen met Mieke een andere tak van sport uit. Nu was vilten aan de beurt. Natuurlijk heb ik dat ongeveer 30 jaar geleden wel eens gedaan en volgens mijn herinnering was dat best leuk. Gut wij gaan die oude techniek ook maar weer eens proberen.

Nou, na een middag stoeien met olijfzeep, water, plastic bubbels, en wol. Zijn Mieke en ik tot de conclusie gekomen dat het niet iets voor ons is. Nee de resultaten zijn niet best te noemen.

Napratend over onze poging denken wij wel te weten waardoor het komt, gewoon te weinig lagen wol en kramp in onze handen doet dan deze poging tot mislukking te maken.
.
Alhoewel ik een dag later naar de lappen zit te kijken en er denk ik toch wel wat mee te doen is.
.
This monday I have tried too make felting with my friend Mieke, no it was not a succes. We think that it is not for us to doo.
Maybe the layers of wool was to thin, or our hands where hurting too mach. We decided that the next Felt will be an all ready made and buy in a shop.
So will surch for an other experiment to do.





3 opmerkingen:

Wil zei

Vilten is fysiek zwaar werk. Je kunt de stukjes die je nu hebt liggen, altijd nog ergens op stikken en eventueel kraaltjes e.d. toevoegen. Niet direct weggooien, al heb je weinig ruimte in je poppenhuis :-)

Anoniem zei

Hoi, Mia.
Toch maar bewaren je viltproefjes. Wie weet wanneer het nog van pas komt.!
groeten Hannie

Anoniem zei

Het is ook mogelijk te vilten met de wasmachine. Dit is fysiek minder zwaar en de resultaten zijn (na oefening) best leuk. Irene vd Wolf heeft hierover een boekje geschreven. Informatie www.olflo.com/