Pagina's

Translate

maandag 18 februari 2019

Zwolle een dagje uit

Zwolle is altijd een dagje uit, je weet wat je kunt verwachten, ja heel veel kraampjes met allemaal geweldige mooie stoffen en materialen. Dus een verlanglijstje gemaakt en dan samen met mijn lief op pad. Eerst de workshop van Joke Hardenol, vliezen maken. Ik had ooit een mailtje gekregen hoe ik kon doen maar dat geprutst met ijzergaas zag ik niet zitten, want het werd een enorm geklieder en ik had nog nix.
Joke deed het op een andere meer simpeler manier. En dat was leuk kliederen met lontwol of schapenwol of blaadjes of takjes en wat dacht je van metallic draden die je er in kon verwerken . Leuk, leuk, leuk. Na een kleine drie kwartier hing mijn lap te drogen. Resultaat geweldig en voor herhaling vatbaar.



Nog een dagje aan de lijn en dan kan de achtergrond er van af.


En toen kwamen we een kraam tegen die van die restanten verkoopt. Nou hou ik daar wel van dus grabbelen en graaien en had een paar zakjes in mijn hand. 
Vraagt de verkoopster waarom ik die kleine stukjes wilde hebben en uitgelegd dat ik veel kleine quiltjes maak voor goede doelen als Little Quilts of Love en de stichting Verdanda.
Nou ze bood de hele tafel aan voor een schappelijk prijsje, mijn lief zei gelijk doen! Jeetje maar dat is errug veel hoe krijgen we dat mee naar de auto en naar huis. Ook de zakken met vullingen werden op de stapel gegooit. 
Geen nood zei de verkoopster ik heb nog wel een paar bigshoppers. En zo gingen we dus.
Op de rand van de bank mijn noodzakelijke aankopen, verf van Tex-Lab 40 plakvliezen van De Gast borduurstudio batiklapjes van een paar Engelse Hindoestanen gratis breinaalden en mijn nodige broodnodige top stich naalden.
Pijn in mijn voeten benen en een lege rekening toch wel heel voldaan met de hele bende.

2 opmerkingen:

Bianca zei

Heerlijk shoppen is dat Mia! Een leuke beurs is Zwolle.

Hannie de Beer zei

Geweldig, wat een fijne voorraad! Hier zul je veel plezier van hebben? Jammer genoeg zat de beurs er dit jaar niet in voor mij. Misschien volgend jaar?