Pagina's

Translate

woensdag 31 januari 2018

Keith Haring in De-Stoffige-Dagboeken

Ongeveer 10 of 12 jaar geleden kocht ik op een rommelmarkt een boekje van 10 eurocent van Keith Haring. De figuren zo simpel sprak mij aan en vooral het boekje wat voor kinderen was bestemd om te leren tellen. Elke bladzijde was bv door 4 figuren getekend en in vier talen de geschreven vier. Ontzettend leuk en ik wordt telkens vrolijk als ik het even inkijk.
Keith Haring leeft allang niet meer, als je meer over hem wilt weten http://www.haring.com
Het werk van hem is Untitled 1993 maar hij was in 1990 overleden. Waarschijnlijk is dit gevonden in zijn atelier en alsnog uitgebracht. Het kost wel wat 1.850 Amerikaanse dollars. 



Deze maakt mij vrolijk een zonnedans waarschijnlijk bedoelde hij meer een schop onder die verdraaide zon. 
En alle stoffen zijn natuurlijk zelf geverfd en de mannetjes zijn van een breakdown lap. omdat al zijn figuren met een zwarte lijn zijn omgeven heb ik de cordonsteek maar gebruikt.


2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Wat een leuke aankoop, zo'n boekje voor € 0 ,10 ! . Grappig en veelzeggend zijn tekeningen. Leuke kleurige weergave .

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Dansen in de zon. Voor de grijze saaie trieste dagen.