Pagina's

Translate

woensdag 15 maart 2017

De kaarten van Tegendraads 1



Gisteren was er weer de maandelijkse Bee van Tegendraads 1 in Leiden, het maken van kaarten voor elkaar was vorig jaar al een begonnen en nu in '17 wordt dit weer opgestart.  Vorig jaar kreeg ik al een paar kaarten toen ik er net bij was gekomen en nu was ik de gelukkig als eerste te zijn bij deze start. Ik had als inspiratie gekozen voor werken van Heide Stoll-Weber, Uta Lenz of Kathleen Loomis.
Dit zijn quilters die een voorbeeld van creatief zijn voor mij en het gebruik van hun eigen geverfde stoffen.


Omdat ik er weer een boek van maak heb ik de voor en achterkant alvast gepuncht en geringd. K.L. is de afkorting voor Kathleen Loomis en H.S.-W voor Heide Stoll-Weber.


Mooie kleuren en quiltwerk links naar K.L en rechts H.S-W


2 keer naar H.S-W de verschillende stiklijnen maken het af.




Weer 2 x H.SW als inspiratie en prachtige lijnen 


Een K.L. en H.S-W zachte kleuren en wat meer primair


2 keer K.L. het is zo leuk om te zien wat de verschillende stoffen doen


Een mix van K.L. en H.S-W op een kaart en op de andere het kleurige lijnenspel.

Er waren ook prachtige geverfde lappen te zien, experimenteren met groen of nog een sneeuwverf gelukje of mislukte verflappen en die bestaan volgens de meeste niet, je kunt er altijd nog een K.L. van maken of overnieuw verven. En nu nog even wachten op de laatste drie kaarten en dan kan ik het boek afmaken.

2 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Een goede keuze voor jouw favoriete quilters leverden prachtige kaarten op!. Zal een fraai boekje worden!

Tonny zei

Wat een mooie resultaten, Mia. Daar zul je blij mee zijn !