Pagina's

Translate

woensdag 26 mei 2010

Mozaiek in Almere


Ik woon al meer dan twintig jaar in Almere en heb het hier naar mijn zin. Vooral sinds wij in haven wonen wat nog steeds een dorps karakter heeft.
In Almere stad zijn er rond het centrum heel veel veranderingen, voor namelijk door de bouw van het nieuwe stadshart. Persoonlijk heb ik er niks
mee, het is koud onpersoonlijk en de winkels die er zijn kom je tegenwoordig in elk centrum van een stad tegen.Bovendien moet je bijna een berg beklimmer zijn om die steile hellingen op en af te kunnen. Dus als ik ga, dan is dat vooral gericht op wat ik moet hebben en niet voor het gezellig winkelen. Maar er zijn ook wel hele mooie dingen, zoals dit Time==Art van Emeke Buitelaar, samen met een aantal inwoners heeft zij een kunstproject gemaakt wat bestaat uit een klok en vier banken. Deze zijn allemaal met mozaiek bewerkt.

4 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Kan me voostellen dat je niet zo happig bent op het centum van de stad.Ik kom er ook alleen maar als het niet anders kan.Maar deze kunstbanken en klok zijn wel erg leuk. Alleen daarvoor al zou je gaan!Misschien nog een idee voor een werkstukje?

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

De banken zijn wel heel erg mooi, doet me een beetje aan Gaudi denken.

mia zei

Vooral gisteren toen het zonnetje scheen kreeg je een beetje barcelona gevoel.
Bij slechter weer heb ik het nog niet gezien.

gr. mia

Anoniem zei

mooi hoor