Pagina's

Translate

vrijdag 29 januari 2010

Movie Stars

Vandaag hadden wij het weer, een gezellige bee. Gelukkig waren de wegen in Almere beter berijdbaar vergeleken met 14 dagen geleden. Toen ik binnenkwam viel ik met mijn neus in het gebak. Wat bleek De Schoor (beheerder van alle wijkgebouwen in Almere) had zijn 500.000 duizendste bezoeker/gebruiker gehaald en trakteerde in alle wijkgebouwen op een originele Tom Poes. Lekker kliederen dus, ik vind persoonlijk die dingen een ramp want hoe eet je ze netjes. Ik heb het nooit geleerd.
Bijna iedereen was er, behalve Greet die vierde haar 50 jarige huwelijksfeest.

Maria is haar Quilt Qwebbel aan het quilten, een leuke en vrolijke quilt met veel paperpiecing blokken en blokken in warme kleuren. Mieke kwam kompleet met strijkplank en strijkijzer binnen gewandeld, ze had een ideetje voor een etentje om de tafel wat op te leuken. Dus een kleine demonstratie van repen een kant en klaar kleedje en plakvlieseline. Het schoteltje moet dus een onderbord voorstellen. Lijkt me een handig idee om ook eens uit te voeren.
Christien is onze oudste filmster, 81 en dan nog steeds op de hand quilts maken met mooie traditionele blokken. Deze is voor haar kleindochter. Over 14 dagen gaan we haar helpen met sandwichen.
Annie (rechts op de foto) heeft weer een waar kunststukje afgeleverd, het is een patroon uit de collectie van Den Haan en Wagenmakers van Dutch Blue. Elk patroontje heeft een andere kleur of patroon.
Ada is bezig (net als bijna alle sterren) met een hexagon. Mooie pasteltinten en stofjes.

Het was weer goed toeven in de Filmwijk.





4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Mia, het was inderdaad weer een hele leuke dag.Lekker gewerkt en dat uur dat we er nu langer kunnen zijn is fijn. Je link naar mijn blog werkt niet, klopt dat?
Prettig weekend,
Mieke
P.S. hoe ging het vrijdagmiddag?

Hannie de Beer zei

Er zijn weer heel wat mooie quilts gepasserd,bij jullie Bee Mia! Het lijkt me dat de dames erg geinspireerd worden door zo samen bezig te zijn!

hannie zei

Soory,foutje in mijn tekst. moet natuurlijk: "gepasseerd "zijn!

Margeeth zei

Hoe eet men een tompoes
Voorzichtig met je vorkje de vulling ongeveer halverweg horizontaal doorsnijden. De bovenste helft eraf halen (moet wel met je vingers, maar je kunt het aan de rand vasthouden), omdraaien en dan opeten als een koekje. Dit herhalen voor de onderste helft (minus het omdraaien natuurlijk).