Pagina's

Translate

maandag 4 mei 2009

Magie van de materialen

Afgelopen week was er de tentoonstelling/wedstrijd in Veldhoven. Ik ben daar op donderdag naar toe geweest en heb daar weer mooie quilts gezien, sommige waren door het ophangsysteem niet goed gedetailleerd te zien en dat is heel jammer en niet terecht voor de deelnemers. Het viel mij op dat de quilts die verkocht konden worden duidelijker zichtbaar waren.
Magie van de materialen is mijn inzending geweest, en is gemaakt van een gevilte lap. Tijdens de viltworkshop bij de Schapekop zag ik hoe mooi materialen kunnen veranderen. Door toevoeging van verschillende soorten zijde's (ovalen en rand) en handgemaakte glaskralen heb ik dit ontwerp gemaakt. Het leuke dit jaar was een juryrapport, door de beide juryleden Claudia Pfeill en Joen Wolfroen werd mijn ontwerp als excellent aangemerkt, en dat doet natuurlijk goed, voor de rest leuke aanmerkingen op de materialen en alles werd heel positief beoordeeld. Tuurlijk dacht ik, dat zal wel voor iedereen zo zijn, maar ik hoorde tijdens het wachten op mijn quilt dat er ook hele kritische kanttekeningen waren gemaakt.
Jammer alleen was dat in het programma blad de aankondiging voor volgend jaar alleen in het engels was en dus mistte ik bijna het nieuwe thema. Dat wordt Ritme in al zijn vormen.

3 opmerkingen:

Desiree zei

Superdepuper Mia!! Dit verdien je hoor, je quilt is prachtig geworden! en nu op naar je tentoonstelling in het gezondheidscentrum... kus, Dees

Hannie de Beer zei

Je quilt is prachtig Mia! Hij hing net op de goede hoogte, om hem goed te kunnen bekijken.Goed werk !!!

Wil zei

Je quilt is mooi geworden Mia. Ik had alleen nog maar het basismateriaal gezien.