Pagina's

Translate

zondag 16 augustus 2020

Art-Almere en mijn Face

Afgelopen dinsdag mochten weer bij elkaar komen die Art-Almere club. Omdat telkens een van de leden een techniek of idee bedenkt was deze keer Marianne aan de beurt. Eigenlijk zouden wij deze in maart gaan doen maar ja het werd even een andere werkelijkheid. Het idee bleef in de pijplijn zitten en afgelopen dinsdag was het zover dat we die eindelijk konden gaan maken.

Het is zo leuk om te doen, je neemt zo'n schilders bord van 20x 20 waar je het canvas van af haalt, je maakt een mini quiltje wat je aan de achterkant vast niet met de beeltenis in het frame natuurlijk anders zie je niets, dan ga je stoeien met Lutrador, je verft het in de kleur die je wilt maakt er naar behoefte gaten in zodat als je het over je frame legt de quilt er door ziet, het hele boeltje vast nieten.

Nou zou je denken hoe simpel is dat, nou dus niet in mijn geval, nadat ik de Lutrador blauw had geverfd wilde ik het uitgesneden vierkant in het midden verbinden met een koord van cordonsteken. Nou het lukte aardig maar het zag er niet uit. Of wel verprutst, wat nu met blauw organza dubbel met daartussen een goedkope versie van Lutrador en die in de bekende vierkantjes gestikt, de koorden gestikt en later alles er tussen uitgeknipt en voilà mijn Face naar een tekening van Klimt was klaar.


 

3 opmerkingen:

miekequilt zei

Leuk Mia. Wat goed dat je het al af hebt. De hitte verhindert mij echt om ook maar iets te doen.

Hannie de Beer zei

Dit is zeker leuk! Mia achter de tralies ?

els zei

wat leuk Mia. Soms lukt het niet meteen, maar als het dan toch nog tot resultaat leidt, dan ben je immers dubbel blij.
Waarom haal je het canvas er eigenlijk af en span je het niet gewoon over het canvas?