Pagina's

Translate

maandag 10 april 2017

P. & Q. dagen in Rijswijk

Telkens als ik naar de diverse P & Q dagen ga, of het nu in Zwolle is - Nieuwegein of zoals afgelopen weekend in Rijswijk, kom ik altijd met een hoofd vol indrukken terug. Mooie en bijzondere quilts, mooie ontwerpen of juist heel traditioneel maar ook die hele leuke en lieve mensen die je dan weer tegenkomt. Natuurlijk is herkenning leuk maar echte herkenning door middel van gesprekken is natuurlijk een blij makertje.
Zo volg ik al een tijdje mensen over de hele wereld via blogs en Facebook, de mooiste dingen zie je dan op een plat scherm en ja ga daar dan maar eens wat bij bedenken hoe is het in het echt.

De tassen van Eke

Je ziet ze op het blog en dan denk ik nou na eentje is het genoeg, nee niet voor haar ze heeft er 25 volgens het zelfde patroon gemaakt en werkelijk elke tas is bijzonder van materiaal en kleur.


Het was zo leuk, ja niet voor Eke, want ze zit tijdelijk in een rolstoel voor een lastige enkel, maar wel voor ons tijd om een praatje te maken, en een hele leuke man die elke tas beschreef wat ze ervan gemaakt had en hoe, zijn interesse was duidelijk aanwezig en kende bijna alle materialen alsof hij het zelf in zijn vingers heeft gehad.


Nog zo'n beauty, veel stikwerk en weer een ander handvaten systeem. Er was een tas van een oud leren jasje handig de borstzak zat aan de voorkant.

Dit is ook zo'n geweldige leren tas het vastmaken van de handvaten was lastig maar er is wel een leuke oplossing voor gevonden.





Door Marina werd ik getipt dat ik bij het werk van Jen Kingwell moest kijken, en wat een vrolijke kleurige quilts heeft zij bedacht en maakt. Marina had gelijk de vrolijkheid straalt ervan af.

De werken van Colourminds en van Petra Kooij zijn om te watertanden door hun aparte uitstralingen.
En dan niet te vergeten het Verfcollectief, jeetje wat een boel belangstellende mensen, niet alleen veel heel veel vrouwen maar je ziet dat er stiekem op een afstandje de mannen toch staan op te letten.
Corinne lekker aan het monoprinten op groot formaat Mariëlle met de technieken van het ijsklontjes verven in de bloempotten/Griekse yoghurt bekers en Nienke heen en weer hollend tussen het verfgebeuren en de stand van het Textielplatform waar zij samen met Maria liet weten hoe leuk dat is zoals bv het lenen van boeken maar ook de samenwerking van de verschillende textielclubs.

Ach heet is natuurlijk weer teveel om op te noemen, ik had weer een leuke dag en nu maar zien hoe ik een en ander om kan zetten in iets leuks.


2 opmerkingen:

miekequilt zei

Ik kon niet naar de beurs, voor volgend jaar maar in de agenda zetten. Bedankt voor je foto's en het verslag.

Hannie de Beer zei

Inderdaad prachtige en zeer bijzondere tassen van Eke ! Ook interessant de demo,s van colormind en de de mooie tentoonstellingen . Ik kon er maar even rondkijken, maar het was echt de moeite waard!