Pagina's

Translate

maandag 24 oktober 2016

Europese in Maastricht

Van het voorjaar schreef ik al over de ruil van zelf geverfde lappen bij de Fantastic Fabric groep. Op het moment dat je de stapel op tafel uitlegt zie je een prachtige kleuren palet. Ik wilde deze lappen bij elkaar houden omdat het voor mij gewoon niet afzonderlijk zou kunnen. Het groepsgevoel blijft dan bij het zien van deze quilt(s). 

Deze heb ik gemaakt voor de Europese Quiltkampioenschappen in Maastricht, ik heb het Tatami blok gebruikt om op die manier alles te combineren tot een geheel, een smal zwart randje om toch een beetje de blokken zichzelf te laten zijn.

Toen ik bezig was bedacht ik dat sommige blokken erg op elkaar leken te lijken dus een tweede quilt gemaakt van de "restblokken", met witte tussenstukken toch een redelijke maat. Deze heeft op de ATT van het Gilde in Breda gehangen.

Ik heb een heerlijke dag in Maastricht gehad, op zondag bleek het niet zo druk te zijn volgens de meneer bij de ingang maar ik vond het gezellig druk, sommige mannen werden in een kamer geplaatst bij het voetbal, zodat de vrouwen heerlijk centen konden uitgeven!

Ik heb natuurlijk de werkstukken van Mirjam Petten-Jacobs weer bewonderd maar ook de quilts van Bente Vold Klausen uit Noorwegen, of de ontwerpen van Ellen Siemer en de mensen van Susan Chapman

3 opmerkingen:

Marina Brito de Campos zei

Ik heb je quilt gezien. Mooi! Ik vond de tentoonstellingen verspreid door het gebouw prachtig. Fijn da tje weer op pad kunt!

miekequilt zei

Leuk dat je weer hing, Mia. Gefeliciteerd.
En ik heb hem niet gezien want was helemaal aan de andere kant van het land.

Hannie de Beer zei

Natuurlijk heb ik je quilt(s) gezien, leuk hoor!