Pagina's

Translate

vrijdag 26 augustus 2016

ATT in Breda van het Quilters Gilde

Omdat het een warme hete dag zou worden, zijn wij heel vroeg naar Breda getuft, gelijk om tien uur naar binnen in een koele kerk die prachtig is, vooral de vloeren zijn het bekijken waard, als je pech hebt zie je ze heel dicht bij (ongelijke vloeren) maar ook het plafond is prachtig geschilderd.

En tussen die twee mooie dingen in hingen de quilts, de een nog mooier dan de ander en ik ben blij dat ik geen keuzes hoef te maken want dat zou ik niet kunnen.

Na wat jaren van afwezigheid wat "hangen" betreft, hing ik er deze keer weer wel. De quilt met nr 144 is voor mij niet zomaar een quilt maar een van vriendschap op afstand.
Bij de internetgroep Fantastic Fabric hadden wij een lapjes ruil, niet zomaar een ruil maar zelf geverfde stoffen. De ene nog mooier dan de ander en ook nu kon ik geen keuze maken welke ik zou gebruiken voor een quilt. Ach dacht ik 19 vervende vrouwen en ik dat zijn er twintig en samen wordt het een kleurenspel. Een eenvoudig Tatami blok is de basis, een in elke rij heb ik drie lijnen gestikt in een golvende beweging.
tja het zure bekkie was niet de bedoeling, de lach was net weg.

En dan kom je bekenden tegen, tja hoe kan het ook anders met die gemeenschappelijke deler, leuk Corinne en Annie en Jacqueline en Gerrie en Liesbeth en oh hoe heet ze ook alweer en Hannie, omdat wij op tijd terug moesten voor de honden ivm de warmte kwamen wij bij de uitgang Hannie tegen, oh wat leuk is dat toch terwijl zij nog in de rij staat roept een ander naar mij van even wachten ze komt eraan. Twee prachtige kaarten had ze voor me, allebei weer een staaltje van bijzonder mooi.



1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Ja, dat was echt op de valreep, dat we elkaar nog zagen! Je quiltje had ik Woensdag al gezien en ook nu weer goed bekeken. Het is je uitstekend gelukt om de ruil verf lapjes op een mooie manier te verwerken. En fijn dat er nog een pakketje onderweg gaat naar me.
Alvast dank.