Pagina's

Translate

zondag 3 januari 2016

Eco print en Pojagi

In november '15 had ik samen met Marjo een workshop bij Hannie. Ecoprinten op papier en op diverse katoenen. Getooid met een bakje vol met blaadjes uit het bos en uit de tuin.
Het ecoprinten op papier is leuk om te doen, leuke resultaten die bij mij nogal uitbleven maar dat mag de pret niet drukken.
 
In het voorjaar toch maar wat lentefrisse blaadjes zoeken.
 
Het ecoprinten op stof is een heel ander verhaal, de techniek zal bij veel mensen wel duidelijk zijn. Zo ook voor mij. Nu snap ik het!

 
Het uitzoeken van dezelfde katoenen, en de afdrukken van de blaadjes is al leuk om te doen, tekening maken hoe je de blokken wilt, welke grote etc. Ik heb via google gezocht naar het Koreaanse Pojagi en kwam veel verschillende technieken tegen. De mooiste vond ik op de hand maar daar heb ik het geduld niet voor. Met de machine kan je de Engelse naad maken, maar dan krijg je een enkele stiknaad. Ik heb de Franse methode gedaan iets bewerkelijker maar in mijn ogen mooier aan een kant duidelijk twee stiklijnen.

 
Ik denk dat het niet goed zichtbaar is die twee stiklijnen, wel hoe mooi de afdrukken zijn.


2 opmerkingen:

miekequilt zei

Twee leuke dingen dus: bij Hannie geweest en een Pojagi gemaakt. Ik ben een beetje jaloers.

Hannie de Beer zei

Wat is het en mooi werkstuk geworden! Heb je ook nog speciaal nieuwe lappen geprint, met dunne stof? Een mooiemethode .De pojagi verwerking ga ik zeker ook nog eens toepassen!