Pagina's

Translate

maandag 5 november 2012

De maandagvrouwen

De titel heb ik een beetje gejat, ben nl net een boek aan het lezen wat de dinsdagvrouwen heet, eigenlijk lijkt mijn maandagvrouwen wel een beetje op dat boek. Al een paar jaar komen we bij elkaar in mijn huiskamer om te quilten, nou ja quilten er wordt behoorlijk wat afgekletst over van alles en nog wat.
 
 
 Hier op de foto een beetje een indruk wat de maandagvrouwen maken, links bovenin maakte Marijke van Tibet stoffen een quilt voor een jarige vriendin, rechts boven de achterkant van de eikebladeren, Desiree maakt een eikenblad quilt voor haar vriendin in Duitsland, wilde eigenlijk alleen maar dingen maken op de machine maar ondertussen is ze steeds meer met handquilten bezig net als Angelica die had een tulpenquilt bedacht voor een vriendin in Amerika ook helemaal met de hand en Marjorie kwam er gezellig bij en zei oh I must have a sewingmachine that I can take with me on mondaymorning, zei racet op de machine want wat ze de ene keer bedenkt is de maandag daarop klaar. Zelf probeer ik tussen de koppen koffie en thee door wat kleine dingen te doen, zo ben ik nu aan het vissen.




3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Gezellig zo'n maandagochtend bijeenkomst! En wat een mooi quiltwerk en kleurige deken!

janneke zei

Dat is nog eens de week beginnen. Gewoon starten met quilten. Leuke werkstukken hoor!

christina zei

Er is ook een boek"de mannen van de maandagmorgen', geschreven door tomas ross en rinus ferdinandusse. Geweldig boek.