Pagina's

Translate

dinsdag 26 juli 2011

Vakantie ??

Hier in het Almeerse zijn de vakantieweken ingegaan, voor mij betekend dit, 2 x 2 weken geen kleinkinderen, geen ICA, geen andere sociale ontmoetingen.
Dus had ik al een paar weken in mijn hoofd een lijstje gemaakt van dingen die ik wilde doen maar geen tijd voor had, nou ja je kunt natuurlijk wel overal tijd voor vrij maken maar met die vrije weken in mijn achterhoofd heb ik dingen gewoon laten liggen waar ze lagen.

Maandag was mijn eerste dag dat ik helemaal alleen was, en dan zit je met dat lijstje in je hoofd. Waar begin ik mee, met de kasten opruimen! of die mega grote badkamerbeurt of de gordijnen maken die ik al een tijdje op de plank heb liggen of mijn (lees onze) werkkamer eens aan te pakken. Alles rond de pc is opgeruimd en weggegooid wat niet belangrijk was, de pc zelf geupdatet, ik bewaar veel op dat ding en soms zitten daar dingen bij waarvan ik nu denk wat moet ik ermee.

En dan zijn de manden aan de beurt die onder mijn naaitafel staan. Je weet wel van die hele grote waar je een heleboel in kwijt kunt. Bollen wol die er al tig jaren liggen en die me niet aanstaan weggegooid, en toen kwam ik de wol tegen die ik op Texel had gekocht, echte schapenwol, Oh wat zit er toch in dat plastic tasje, de streng witte wol. Die streng had Juul de hond van onze dochter te pakken gehad en dat was een zooitje geworden, maar omdat ik niks kan weggooien dus in dat tasje gedaan. 

En toen ben ik maar gaan zitten puzzelen, hoe maak je van die puinhoop weer een bol, nou het heeft me anderhalf uur gekost in een lekker zonnetje en het is gelukt, wel blijken er heel veel aanhechtdraden in het breiwerk te komen want behalve dat het een rommeltje was geworden had ze ook een flinke hap genomen.
Vandaag ga ik aan de slag met De Uitdaging, het thema zon moet ik nog verder verwerken. Volgens mij heb ik daar weer een heel ander ontwerp van gemaakt dan de andere uitdagers. Maar ja het is wel mijn gevoel van de zon. Wordt vervolgd.

5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Zon of niet? Het geeft wel een heerlijk gevoel als je dingen hebt gedaan die al (lang?) lagen te wachten! En toch nog genoten van de zon!
Nu nog het breien.Misschien was het ook leuk geweest,om de wol te verven?

christina zei

Nu heb jij dus ook echt vakantie. Kom je eindelijk toe aan al die dingen die altijd blijven liggen. Niet altijd het leukste werk, maar wel heel bevredigend en nadien ben je zo tevreden met wat je hebt gedaan he.

Suus zei

Oh lekker je hebt dus nu ook vakantie. Heerlijk opruimen,geeft zo lekker ruimte in je hoofd. Dus weer nieuwe ideeen. Ben benieuwd naar je zon.

marjolijn zei

Heerlijk, geniet van je vakantie. Ik heb evt nog wel iets leuks voor je liggen. Zal ik je nog even sturen. En succes met je zon. Ik ben benieuwd. Ik ga hem dit weekend afmaken (oeps, dat is dus op het nippertje!).
gr. Marjolijn

miekequilt zei

O, wat heerlijk, zo'n knot uithalen. Kop koffie erbij,verstand op nul en gewoon een leuk resultaat, we krijgen vast wel te zien wat het wordt.
Mieke