Pagina's

Translate

donderdag 30 december 2010

Het verhaal van Moortje

Het verhaal van Moortje is een heel lang verhaal, en dat ben ik gaan vertellen in een quiltopdracht voor de Uitdaging. Op 1 februari 2011 moet ik klaar zijn. En gezien de datum lukt me dat ook wel.

Jullie snappen het al, het thema voor De Uitdaging is Jeugdherinnering. Ga daar maar eens wat voor bedenken, hoeveel herinneringen hebben we wel niet. De een is leuk, de ander prettig gestoord en weer een ander erg emotioneel.

Er is in mijn herinneringen altijd eentje die telkens terugkomt, waar ik blij van wordt als ik er aan denk en waar ik toch een vraag bij hebt.

Moortje was mijn lievelingspop die ik kreeg voor mijn vierde verjaardag in 1953, paralel loopt daarbij de verschrikkelijke ramp op de Zeeuwse en Zuid-hollandse eilanden. Ik ben geboren en getogen op Zuid in Rotterdam. En heel veel Rotterdammers in die tijd waren en zijn daar nu nog nauw bij betrokken door het verlies van famielieleden en vrienden.

En Moortje speelt een heel belangrijke rol in mijn Jeugdherinnering die begint in 1953. Op de foto is te zien dat Moortje behoorlijk beschadigd is en die heb ik gisteren dus geopereerd waardoor zij er weer een beetje uitziet als Moortje.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Dit wordt wel spannend! Vervolgverhaal in ? delen!