Pagina's

Translate

donderdag 12 augustus 2010

Jelly rolls van vlieggordijnen

Op stille momenten ( als ik alleen ben met mijn bammetje of als ik niet kan slapen) zit ik graag blogs te lezen, en heel veel keren kom ik daar de Jelly Rolls tegen, patronen, boeken en de rollen. Ach denk ik die zijn best leuk, moet daar toch ook maar eens aan gaan denken. Ja denken en kopen is weer heel wat anders. Of ik kom de leuke niet tegen of ik vind ze veel te duur. Of de helft van zo'n rol vind ik wel aardig maar de andere stofjes die daarbij zitten weer niet. Ik weet het, ik ben af en toe een zeur.


Totdat....
Ik bij mijn favoriete Xenos op zoek was naar een vlieggordijn voor mijn bijkeuken. Ik had in het blaadje wel gezien dat ze er waren dus hup op zoek naar dat plastic ding. Gevonden en toen ik zo naar de andere modellen stond te kijken dacht ik, stel dat je even niks!!! te doen hebt, stel dat je ze ook nog leuk vind, neem ze dan mee die katoenen uitvoeringen.

Dus samen met een schaartje en een tornmesje onder een leuk tv programma die dingen uitzitten halen.

Stroken van 12 cm breed en 2 meter lang die kwa kleuren redelijk combineren.
Van de afgesneden zoomrandjes was toch nog wat te prutsen en te weven.

En voor de liefhebbers wil je een envelop vol met randjes geef maar een mailtje, dan stuur ik ze naar je op.


3 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Leuke kleurtjes zeg! Waren het nu vliegen-of douche gordijnen? Je hebt er al heel wat bruikbare proefjes mee gedaan! En zo'n enveloppe met randjes mag je voor mij bewaren tot 4 september of als je de pop komt brengen?

Quiltgroep Tinte zei

De eigenares van de winkel waar ik les geef had ook zo'n vliegengordijn gezien bij Xenos. Ze heeft toen van allerlei resten zelf van die gordijnen gemaakt voor in de keuken en in de winkel.Beter van uitvoering, zonder rafels en dubbel gestikt. Toen ik vorige week dienst in de winkel had omdat zij op vakantie was kwam er een klant die er wel een paar wilde kopen.Jammer maar helaas.
Ik vind het trouwens heel leuk wat jij met de Xenos uitvoering hebt gedaan.


Trees

Jantine zei

Wat een geweldig idee!