Pagina's

Translate

woensdag 3 februari 2010

Fibermail en de Geometrische vormen

Fibermail (Trees) had weer een leuk thema bedacht voor een 15 x 15 kaart. Geometrische vormen. Nu ben ik niet zo wiskundig dus heb ik via google maar eens gekeken wat er op dat gebied te vinden was. Heel veel driehoeken, rechthoeken en vierkanten met ovalen en cirkels. Dus klik eens zo'n afbeelding aan en dan kom je in een andere wereld terecht van lijnen en stellingen van pietjegoras. Nee dat viel even niet mee want ik wilde wat anders proberen maar wat?
Aha, kijk nou Tangram valt ook onder geometrische vormen, gut wat grappig zo'n doos staat nog ergens onder in de kast. Hm er zijn ook ovalen en harten. Die wilde ik wel eens uitproberen.
Ondertussen bracht de postbodemevrouw mij een kaart van Nadia van de fibermail groep. Heel leuk gevonden, gestempeld en met de naaimachine de lijnen gemaakt. Dank je Nadia.

Maar via printen en vergroten en gepuzzel heb ik deze Tangram voor Hannie gemaakt, gewoon een geverfd ei is het geworden. Als Hannie niet op mijn blog kijkt dan ziet ze de kaart morgen gewoon in de bus.

Omdat ik voor 2 kaarten ging, was de volgende kaart voor Trees. En om niet helemaal in het zelfde patroon te vallen heb ik voor haar een Tangram hart gevonden. Oranje met groene geverfde vliesofix en daarop de tangram van goudlame. Een beetje symbolisch want zij is ongeveer het hart van de fibermail groep.


5 opmerkingen:

Hannie de Beer zei

Nou, Mia, Hannie heeft wel gekeken, en ze wacht met spanning op de post morgen, als dat mooie rooie ei in bus rolt!

mia zei

Oh, die hannie toch, Ik heb de volgende dagen weinig tijd vandaar.
groetjes mia

Corinne Zambeek - van Hasselt zei

Ze zijn beiden heel mooi geworden. Het hart gereserveerd maar toch chique en het ovaal sprankelt.

Anoniem zei

Ha Mia,wat een leuke quiltjes weer.
Je blog ziet er weer leuk uit,met die leuke items rechts boven.
Groeten,Mieke

Trees zei

Ik heb de kaart thuis en het is een hele mooie. Je vleit me trouwens met de symboliek, maar het geeft me wel een goed gevoel.

Liefs Trees