Pagina's

Translate

maandag 7 april 2008

Terug naar de kust, challenge quilts beach



De opdracht voor de challenge quilts was strand. Terug naar de kust, is een liedje wat vaak door mijn hoofd speelt. Als ik dat neuriet, dan wil ik graag naar het strand.
Het liefst naar het strand van Zeeuws-Vlaanderen met zijn weidse blik over de Noordzee en de Schelde-monding, waar grote boten binnen komen varen.
Maar ook het strand met zijn schorren die haaks staan op de kust waar mosselen en andere schelpdieren zich vastmaken aan de palen en de grote keien.
Daar op dat strand, als de wind waait door mijn haar. Voel ik me vrij en zonder zorgen. Of als er zorgen zijn dan waaien ze weg in de wind.

Terug naar de kust is een liedje van Maggie McNeal en dit gedeelte zoemt dan door mijn hoofd.

  • Ik wil terug naar de kust
  • heel ongerust
  • zoek ik de weg naar de kust
  • bijna niet bewust van de dreiging dat daar mijn jeugd voorbij ging.
.
Back to the coast, is a song that often pops up in my mind. When I hum it, I always long for the beach. My favorite beach lies in the South of the Nederlands, in the province Zeeuws-Vlaanderen with its wide vieuws over the North Sea and the river Wester Schelde. Where the tall ships come in. The beach with its poles standing proud in the sand where mussels and othere schell animals grow.
On that beach, when the wind blows trough my hair, I feel free and without any care on my mind. Even if there are any troubles on my mind they will blow away on the wind.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi, Mia.

Heel mooi, je beach project.
Je overpeinzingen erbij,maken het echt compleet!
Groeten Hannie

Anoniem zei

wat ik zocht, bedankt