Pagina's

Translate

zondag 21 oktober 2018

Art quilten bij het Quilters Gilde

Er was een oproep in het Gilde nieuws of je geïnteresseerd was in het werken buiten de gebaande paden of te wel hoe zie jij het Art Quilten en wat kan je er mee doen voor jezelf. Waar liggen je grenzen etc. etc. Natuurlijk werd ik nieuwsgierig, wat kan het voor mij betekenen. Durf ik het aan om mijn grenzen te gaan verleggen.

Dus gisteren was er een ontmoetingsdag in Nijkerk, inspirators waren 


De Opening werd door Nienke Smit gedaan als voorzitter van het Stidoc, daarna gaf zij het woord aan Ginny, zij vertelde de 50 aanwezigen hoe je naar je werk kunt kijken en welke handreikingen er zijn om tot een eigen ontwerp te komen. Waar het vooral over ging was het doorbreken van patronen, omgaan met kritiek en durven flexibel te zijn. 
Gebruik maken van je fantasie en durf je kleurgebruik te veranderen.
Ginny was heel inspirerend en per tafel werd er gewerkt aan het fantasiebeest en hoe die in te passen in een plan wat je maakt in samenwerking met anderen die weer een andere kijk op het plan hebben, en wat zo handig was om te gebruiken bij je twijfels was de prompt, een hexagon kubus met allerlei aanwijzingen die je kunt gebruiken om eens anders naar je werk te kijken, waardoor je waarschijnlijk een heel ander beeld krijgt van waar je in blokkeert.  

En dank je wel Ginny voor de bouwplaat, die ik in elkaar zal zetten, en zal gebruiken als ik weer eens in een blokkade zit.


Na een voortreffelijke lunch heb ik bij Suze de workshop met het werken met soluvlies gevolgd. Natuurlijk ken ik het werken wel met het water oplosbaar spul, maar het 3D werken wilde ik wel eens ondergaan. 
Het geeft als je naar haar werk kijkt een hele andere kijk op het Art quilten in de ruimte.
Hoe kan je met restdraadjes iets moois maken, nou dat werd al snel duidelijk als je gebruik maakt van andere vormen om over te drogen. Ik zou hier niet aan gedacht hebben, zo zie je maar je krijgt een duw in het nadenken van wat kan je ermee.

Ben je nieuwsgierig geworden naar het Art Quilten kijk dan op de website van het Quilters Gilde waar informatie te vinden is.


4 opmerkingen:

miekequilt zei

Leuk om te lezen hoe het was, Mia. Ik hoop er een volgende keer zelf bij te zijn.

mia zei

Zeker proberen was wat mij betreft voor een herhaling vatbaar.

Suus zei

Wat heerlijk om te lezen Mia, en wat een mooie cirkel heb je gestikt. Ik ben benieuwd naar je 3 d object.

Marjo Stoeckart-van den Bor zei

Het was vooral ook leuk om met zo velen buiten de lijnen te denken.