Pagina's

Translate

woensdag 31 mei 2017

Schoonheidsbehandeling van Bessie Turf

De meeste bloglezers of Faceboekers weten het wel, wij hebben 2 Benner Senner honden. Twee lieve hondenmeisjes Bella van 5 en Bessie Turf van 3.

Elke hondenbezitter weet het wel, warm weer en de beesten hebben het vaak moeilijk niet die graag zwemmen, maar juist die andere honden en bij ons zijn het B en B.T. vorig jaar bezweken ze bijna door de hitte en om dit te voorkomen hebben wij gezocht naar wat wij er aan konden doen.
Een buurt B.S. hond wordt jaarlijks kaal geschoren, volgens zijn bazen een perfecte oplossing.
Nou dachten wij dan gaan ze bij ons ook maar naar de HondenBarbier.

Vanmorgen Bessie Turf gebracht omdat die de dikste vacht heeft en het snelst last heeft van de warmte. En vroeg ik aan de HondenBarbier, wat ga je doen. Hij kijkt en voelt haar vacht en zegt. Nou scheren doe ik niet, maar ik ga haar ontwollen. Als ik haar ga scheren komen de haren nog dikker terug en dan moet je elk jaar blijven scheren en dat komt de vachtkleur niet ten goede.

Ach dacht ik, jij weet het beter dus doe maar wat je denkt dat goed is voor B.T.

VOOR

2 UUR LATER 

Ze is zo mooi geworden, lekker zacht en wollig lijkt wel een puppy, zelfs de HondenBarbier zei dat ze er weer een jaartje tegen kan. Ze is ongeveer 2/3 van haar vacht kwijt door het ontwollen. En danst weer bij het lopen.
Over twee weken gaat Bella voor nog zo'n verjongingskuur.

2 opmerkingen:

miekequilt zei

Wat een schoonheid. Je bent goed geadviseerd.

Hannie de Beer zei

Prachtig is ze weer! Een goed advies was dit!