Pagina's

Translate

dinsdag 21 februari 2017

Tips en trucks

Soms zijn de achterkanten van mijn quilts die ik op de naaimachine maak niet mooi, draden of rare steken die er aan de voorkant wel goed uit zien. Nu heb ik dit bedacht: Ik gebruik een rol papier van de kinderafdeling van Ik.e.a. dat papier leg ik onder de vulling en kan zo de hele handel naaien zoals ik wil, het papier laat zich gemakkelijk wegschuren, kost naar verhouding geen drol. Dan een mooie achterkant en verder afwerken.


Maar waar ik bij toeval achter kwam is voering, ik was met mijn Rebelse gans bezig en omdat het een vrij grote lap was die ik wilde doorquilten en het hele verhaal nogal stroef ging, heb ik er voering onder de vulling gelegd. en achteraf werd het nog een hele mooie achterkant.

de achterkant met een riet sigaar

De voorkant met die zelfde riet sigaar.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Een goed idee Mia! Zo doe ik het meestal ook Maar ook zonder papier lukt het quilten ook.