Pagina's

Translate

maandag 13 juni 2016

Rebelse Gans en het Quiltfestival

Dit is dan mijn Rebelse Gans een rooie rakker die ik maakte voor de wedstrijd van het Quiltfestival in Noord-Groningen met het thema vlucht.


Alle stoffen zijn zelf geverfd, ook de lutrador en spunweb. Ik heb gekozen voor een eigenwijze gans die zich niet wil laten verjagen uit het vlakke land. Soms is de gans op doortocht en soms zoeken ze hier rust en nestruimte. Deze rooie rakker blijft.

Quiltfestival

Afgelopen zondag in alle vroegte richting Groningen, lekker rustig op de weg dus waar je hard mag kan je dan ook heel hard, ik krijg dan een beetje Max gevoel.
Van te voren had ik een lijst gemaakt met locaties en Quilters die ik graag wilde zien dus samen met de tomtom door het Groningse land. En wat een prachtige dorpen en kerken hebben we weer gezien.
En dan loop je allemaal "oude" bekenden tegen het lijf, en allemaal even blij met dit driedaagse gebeuren. Heel blij werd ik toen ik de Quilt van Hannie zag, een eerste prijs klinkt raar maar had eigenlijk niet anders verwacht. Het werk wat zij maakt is altijd indrukwekkend en creatief.
Natuurlijk zijn alle Quilts bijzonder en ik ben zelf blij dat ik niet hoef te jureren ik zou geen keuze kunnen maken.
Toch is er een Quilt die mij terug zette in de tijd, prachtige gestileerde Quilt over de MH17. Ik ken niemand die daar bij betrokken is/was. Ik vond deze indrukwekkend.

Marjan Ruitenberg en Rita Berghuis heel hartelijk dank voor jullie inzet.

2 opmerkingen:

marjolijn zei

Ik heb hem bewonderd. Een ontzettend leuke en mooie quilt Mia!

Hannie de Beer zei

Je quilt was echt heel leuk en mooi gemaakt Mia. Ik heb er speciaal goed naar gekeken.
Dank voor je compliment , en inderdaad de MH17 was heel indrukwekkend
Ik heb wel kennissen die daar zijn omgekomen .