Pagina's

Translate

zondag 4 maart 2012

Blauwalg rond de Flevopolder


Het nieuw thema van De-Uitdaging is water, nu kan je daar natuurlijk alle kanten mee uit. Dus zoek je in je omgeving naar inspiratie. Wat kan je met water, wat doe je met water, en wat wil je met water.
Nou met het zoeken naar een ontwerp kan je alle kanten uit. De aarde kan niet zonder water en wij onderdeel van die aarde dus ook niet. Eigenlijk kan je alle kanten op, zelf zoek ik bij een ontwerp altijd naar iets wat dicht bij mij/ons ligt.
De afgelopen jaren is de toename van Blauwalg steeds meer toegenomen, afgelopen zomer hebben wij in de Flevopolder heel veel dagen niet naar de strandjes kunnen gaan omdat er Blauwalg gesignaleerd was, maar ook in onze grachtjes en slootjes zat het behoorlijk. 
 Mijn Blauwalg heb ik gemaakt van de zelf geverfde stoffen, mooie gemarmerde blauw als of het de Middellandse zee is en de meerkleuren die ik heb geverfd van restjes procion.
 Tijdens de expositie van De-Uitdaging in Vijfhuizen, demonstreerde Corinne met zijde-pollen
De letters heb ik via de pc op de stof geprint. Op het blog van De-Uitdaging is deze pas te zien na te expositie van het Quiltfestival Groningen.

5 opmerkingen:

Ineke zei

Heel geslaagd Mia, het komt goed over.

Hannie de Beer zei

Een heel geslaagd waterwerkje! Goed bedacht om dit als thema voor water te gebruiken. Een mooie uitvoering!

Miranda zei

Leuk!!

Dea zei

Prachtig gemaakt. Geweldige kleuren en mooie contrasten tussen strak en helder en het 'fuzzy' zijdevlies.
Zo'n detail van de letters die je zo netjes met dubbele steek hebt omzoomd, mooi vind ik dat.

Nienke zei

Oh ik vind het ook erg mooi, de strakke en de vloeiende lijnen perfect gecombineerd en prachtige lappen, goed hoor!