Pagina's

Translate

maandag 19 juli 2010

Little Quilts of Love en Jeanne Ypma

Vandaag kreeg ik bericht dat op 2 juni 2010 is overleden Jeanne Ypma.
Jeanne was de vrouw die na het lezen van een artikel over de Little Quilts of Love in Australie, vond dat dit ook in Nederland gedaan moest worden.

Samen met haar quiltbee die bestaat uit 8 grootmoeders, is zij begonnen om passie voor dit project over heel Nederland en ook België uit te dragen en andere quilters te motiveren om in een ziekenhuis in eigen woonplaats dit ook te starten.


In 2002 kreeg ik op 20 juni, een dag voor de geboorte van ons eerste kleinkind, van een andere quilter informatie over het quiltje wat zij aan het maken was.

De geboorte liet zich de volgende dag best lang op zich wachten, en ik heb toen besloten dat wat er ook zou gebeuren ik mijn energie aan dit project wilde geven.


In telefonische gesprekken met Jeanne, werd ik getroffen door de bezieling waarmee zij de LQOL uitdroeg. Zij motiveerde mij enorm en heeft me goed geadviseerd, vooral op het gebied van volhouden in de contactlegging met het ziekenhuis. Nu 8 jaar later zijn er heel veel ziekenhuizen in Nederland en België die dit project een heel warm hart toedragen.

Het Flevoziekenhuis in Almere was het vijfde ziekenhuis in Nederland.


Na haar overlijden heeft Lies Bos-Varkevisser een nieuwe website gemaakt wat speciaal bestemd is voor de Little Quilts of Love. http://www.lqol.nl/index.html

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Een hele bijzondere vrouw! Wat ze heeft gedaan om de LQOL in Nederland van de grond te krijgen,is bewonderenswaardig.Mede daarom ga ik dus gewoon door met het regelmatig maken van de quiltjes!